Hyundai_Kona_N-Line

Nový Hyundai Kona přichází s řadou rozmanitých vylepšení, která vycházejí vstříc požadavkům evropských zákazníků. Díky modernizovanému designu zaujme novým, dynamickým vzhledem a poprvé volitelně nabídne sportovní stupeň výbavy N Line. Optimalizovaná nabídka pohonů zahrnuje jednotky jak pro sportovní, tak ekologickou jízdu. S rozšířenou konektivitou a komfortní výbavou si mohou řidič i cestující užívat ještě pohodlnější cestování. To vše a ještě více činí z nového modelu Kona a zcela nové verze Kona N Line ještě lepší produkt pro evropské zákazníky společnosti Hyundai Motor.

Kona je od svého představení v roce 2017 úspěšným modelem v evropském portfoliu značky Hyundai a její podíl na trhu rychle roste. Malé SUV se během pouhých tří let stalo jedním z nejoblíbenějších modelů Hyundai v Evropě. Od jeho uvedení na trh bylo v tomto regionu prodáno více než 228 000 vozů. Design modelu Kona je trvale oceňován jak zákazníky, tak i odbornou veřejností, což dokládá řada získaných prestižních uznání, mimo jiné ocenění za design v soutěžích iF Design Award 2018, Red Dot Award 2018 a IDEA 2018.

Kona hraje klíčovou roli ve strategii značky Hyundai v oblasti elektrifikace, protože kombinuje elektrifikované pohony a elegantní karoserii malého SUV. Kona byla prvním SUV značky Hyundai, které bylo nabízeno s řadou elektrifikovaných pohonů včetně hybridně a výhradně elektricky poháněných verzí. V březnu 2020 zahájil Hyundai výrobu modelu Kona Electric ve svém českém výrobním závodě, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Hyundai nyní rozšiřuje elektrifikaci modelové řady Kona zavedením 48V mild-hybridního pohonu pro vznětové a zážehové motory.

Přečtěte si také:  Modernizovaná Toyota Hilux už má české ceny. Začíná na 735 tisících bez DPH

„Zákazníci požadují automobily kategorie SUV a elektrifikované pohony. Hyundai jim proto vychází vstříc v obou ohledech. V uplynulých letech sehrála Kona klíčovou roli v úspěchu značky Hyundai v Evropě jako jeden z našich nejoblíbenějších modelů,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Proto je pro nás důležité, abychom tento model nepřetržitě optimalizovali a vylepšovali. Díky tomu budeme našim zákazníkům i nadále nabízet nejlepší možný produkt.“

Kona N Line zaujme sportovním a progresivním designem

„Je zajímavé, že z mnoha řidičů vozů modelu Kona vyzařuje spokojenost,“ říká SangYup Lee, viceprezident a vedoucí globálního designérského centra Hyundai. „Z jejich pozitivního přístupu čerpáme při navrhování designu další inspiraci. Nový model je určen všem dobrodruhům, kteří objevují život s úsměvem na rtech.“

Kona bude po nejnovější produktové modernizaci poprvé nabízena ve verzi N Line, která kombinuje potěšení z jízdy s emocionálním vzhledem. Kona N Line vyniká svou sportovní přídí a zádí, ochrannými prvky v barvě karoserie a specifickým designem kol broušených diamantem.

Přední maska modelu Kona N Line je charakterizována dynamickými prvky na předním nárazníku, které harmonicky navazují na rozšíření podběhů kol v barvě karoserie. Místo robustního spodního ochranného panelu nového modelu Kona disponuje verze N Line charakteristickým aerodynamickým spoilerem ve stylu modelů N. Na jeho okrajích jsou v nízké poloze uloženy drobné aerodynamické prvky, které umocňují vzhled evokující blízké sepjetí vozidla se silnicí. Větší otvor pro přívod vzduchu má techničtější vzhled a k jeho odlišení přispívá také jedinečná mřížka se síťovým vzorem a povrchová úprava.

Při pohledu z profilu jsou ochranné panely v barvě karoserie a nová obložení bočních prahů skvěle sladěny se speciálním designem 18“ kol z lehké slitiny.

Dynamickou a emocionální image modelu Kona N Line završuje jeho zadní partie. Do prostřední části zadního nárazníku je vsazen rozměrný aerodynamický difuzor, jehož barva kontrastuje s lakem karoserie. Blíž k okraji nárazníku pak ústí dvojitá koncovka výfukové soustavy. Na rozích je povrch nárazníku rozčleněn ostrými liniemi a doplněn aerodynamickými plochami ve stylu modelů N. Tyto prvky optimalizují oddělování proudícího vzduchu od karoserie.

Interiér je nyní k dispozici se speciálním barevným paketem N Line. Vnitřnímu prostoru dominuje odstín černé, v němž je i čalounění sedadel tkaninou, kůží nebo jemnou hlazenou kůží. Ke sportovnějšímu vzhledu a atmosféře přispívají také atraktivní detaily, od osobitého červeného prošívání přes kovové pedály až po loga N na řadicí páce a sedadlech.

Elegantní a sofistikovaná vylepšení designu pro nový model Kona

Model Hyundai Kona se stal ve svém segmentu ikonou díky odvážnému, progresivnímu designu a dobrodružnému charakteru. Modernizace designu přídě a zádě poskytuje novému modelu Kona ještě elegantnější a sofistikovanější vzhled při zachování robustního charakteru.

Přečtěte si také:  Nová Toyota Yaris Cross je konkurentem Škody Kamiq. Nabídne hybrid i pohon všech kol

Okouzlující nový design přídě vyniká sportovním vzhledem a přitažlivými ochrannými prvky. Protažená kapota motoru je ostře zakončena nad širokou centrální maskou chladiče s osobitými konturami, které dodávají modelu Kona působivý vzhled. Rozsvícené úzké řady diod LED modernizovaných světel pro denní svícení věrně napodobují pronikavý pohled. Hlavní plocha nárazníku pod nimi plynule navazuje na obložení rozšířených podběhů kol, a vytváří tak jedinečný, robustní vzhled, v němž ochranné prvky kontrastují s hlavní částí karoserie.

Robustní spojler na spodní části nárazníku obklopuje spodní otvor pro přívod vzduchu a vizuálně doplňuje povrchy kolem masky chladiče. V krajních částech nárazníku jsou svisle orientované aerodynamické otvory, které optimalizují proudění vzduchu.

Z profilu si karoserie zachovává svalnatou a výrazně tvarovanou siluetu dosavadního modelu Kona, ale její sportovní klínovitý tvar je ještě více zvýrazněn vizuálním propojením bočních prolisů s ostřejšími, čistějšími a harmoničtějšími tvary přídě.

Záď zdobí nové, horizontálně protažené zadní svítilny, které odrážejí jedinečnou identitu charakteristického světelného designu na přídi. Také nový zadní nárazník, který navazuje na koncept ochranného obložení na přídi a bocích, používá kontrastní materiál.

Nejnovější model Kona je nabízen s 16“ koly, převzatými od předchůdce. Jejich alternativou jsou 17“ nebo 18“ kola s modernizovaným designem. Kona Hybrid bude k dispozici se stejnými 16“ nebo 18“ koly jako dosud.

Nová Kona je o 40 mm delší než předchozí verze, což přispívá k ještě elegantnějšímu a dynamičtějšímu vzhledu, který vyvažuje široce rozkročený, rozhodný postoj.

Nová Kona je nabízena s pěti novými barvami karoserie: modrá Surfy, Dive in Jeju, Ignite Flame, šedá Cyber a Misty Jungle. Z dosavadní palety laků bylo převzato pět barev. Každou barvu lze kombinovat v dvoubarevném lakování se střechou v odstínu černá Phantom. Se střechou jsou sladěny také kryty vnějších zpětných zrcátek. To přispívá ke sportovnímu a elegantnímu celkovému vzhledu. Zákazníci tak mají ještě širší možnosti pro individualizaci a vyjádření vlastní osobnosti.

Barvy karoserie pro nový model Kona a zcela nový model Kona N Line:

  • Ignite Flame [NOVINKA]
  • Cyber Gray [NOVINKA]
  • Surfy Blue [NOVINKA]
  • Dive in Jeju [NOVINKA]
  • Misty Jungle [NOVINKA]
  • Phantom Black
  • Chalk White
  • Dark Knight
  • Pulse Red
  • Galactic Grey

Modernizace vnitřního designu

Interiér nového modelu Kona se v porovnání s předchůdcem vyznačuje ještě sofistikovanějším a progresivnějším vzhledem. Jeho robustní a současně ušlechtilé pojetí ladí s odvážným exteriérem a oslovuje zákazníky s aktivním životním stylem. Ve spojení s výrazným vylepšením nabízených technologií vznikl interiér s novou úrovní vnímané kvality.

Nová konzola je vizuálně oddělena od přístrojové desky, čímž umocňuje horizontální uspořádání interiéru. Široká a vzdušná přístrojová deska vytváří atmosféru velkorysé prostornosti. Novým prvkem komfortní výbavy je elektrická parkovací brzda, která byla zařazena do nabídky na základě požadavků zákazníků.

Nová technologie ambientního osvětlení zdůrazňuje lifestylový charakter vozidla. Zdroje světla se nacházejí v prostoru centrálního držáku nápojů a na bočních stěnách prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce vpředu.

Nové rámečky reproduktorů a výdechů klimatizace s hliníkovou povrchovou úpravou zvyšují úroveň kvality a ušlechtilosti.

Interiér nového modelu Kona je završen novými barvami a materiály. Mezi nové varianty čalounění sedadel patří černá tkanina se vzorem pepito, tkanina s černými a šedými reliéfními prvky a perforovaná kůže v barvách černá, béžová nebo khaki.

U čalounění sedadel černou tkaninou se vzorem pepito zdůrazňuje jemně tkané sedací plochy trojrozměrný vzor s moderními vlákny v industriálním pojetí. U černo-šedého čalounění sedadel tkaninou vytvářejí sofistikovaný vzhled stíny a tmavé detaily v několika odstínech antracitově šedé barvy. Na přání dodávané čalounění sedadel kůží zaujme mimořádně elegantní tartanovou texturou, která se odráží také v perforování tohoto materiálu. Jak textura, tak barvy kůže na sedadlech dokonale ladí s dynamickým vzhledem interiéru.

Jako alternativa tmavého interiéru se pro model Kona nabízí světle béžový interiér se svěžím vzhledem vnitřních výplní dveří a sedadel. Jako další možnost místo černé nebo béžové verze dodává Hyundai na přání kožené čalounění a středovou konzolu v barvě khaki s přírodním, prémiovým vzhledem.

Přečtěte si také:  Land Rover Discovery Sport se představuje po faceliftu, dostane i speciální edici Black Special Edition

Interiér nového modelu Kona lze objednávat v základní barvě nebo s barevnými pakety pro sedadla. Změny se týkají také barvy přístrojové desky.

Barevné pakety:

  • Dva odstíny světle béžové (čalounění kůží) [NOVINKA]
  • Khaki (čalounění kůží) [NOVINKA]

Základní barva:

  • Jednobarevný černý interiér (čalounění tkaninou nebo kůží)

Konektivita a vyspělé technologie

Nová Kona je vybavena nejmodernější konektivitou a nejvyspělejšími technologiemi.

Novinkou pro tento model je 10,25“ digitální přístrojový panel, který se poprvé představil ve zcela novém modelu i20. Nová Kona může být na přání vybavena také 10,25“ displejem multimediálního a navigačního systému, s nímž se pojí nové funkce v oblasti konektivity. Nový displej multimediálního a navigačního systému nabízí funkce rozděleného zobrazování a připojení několika zařízení prostřednictvím Bluetooth. Navíc zahrnuje upgradovanou verzi systému Bluelink, nově obsahující služby „Uživatelský profil“, „Navigace na posledním úseku cesty“, „Síťově propojené vedení trasy“, „Aktuální informace o parkovacích místech“ a mnoho dalších užitečných funkcí. Zákazníci s ním získávají individualizovaný uživatelský profil, který si mohou přenášet do ostatních vozidel Hyundai s touto funkcí. Navigace na posledním úseku cesty podporuje zákazníky na cestě do konečného cíle dokonce i po zaparkování vozu, a to pomocí rozšířené reality nebo mapových podkladů Google Maps. Online vedení trasy je navigačním systémem značky Hyundai, který využívá cloudové služby. Aktuální informace o parkovacích místech poskytují uživatelům v reálném čase údaje o poloze a ceně dostupných parkovacích míst v blízkém okolí. Nejnovější verze systému Bluelink navíc obsahuje vyhledávání s textovou nápovědou, která uživatelům usnadňuje zadávání adres nebo POI.

Nová Kona je také vybavena hlasovým ovládáním pro ještě širší okruh funkcí. Řidiči mohou jednoduchým hlasovým povelem aktivovat a ovládat například klimatizaci nebo vyhřívání zadního okna, vnějších zpětných zrcátek a volantu.

Nová Kona je standardně vybavena audiosystémem Display Audio včetně přijímače digitálního rozhlasového vysílání DAB. Displej tohoto informačního a zábavního systému má nyní úhlopříčku osm palců místo dosavadních sedmi palců. Rozšířená výbava zahrnuje rovněž bezdrátové systémy Android Auto a Apple Car Play. To znamená, že zákazníci již nemusí připojovat své telefony pomocí kabelu.

Vyspělé asistenční systémy a bezpečnostní prvky

Maximální pocit jistoty a bezpečí dodává řidiči a cestujícím řada vyspělých bezpečnostních a komfortních asistenčních systémů ve výbavě nového modelu Kona. Vylepšená verze chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control) nyní zahrnuje funkci „Stop and Go“, s níž se vůz po zastavení v dopravní koloně automaticky rozjede, jakmile se dá do pohybu vozidlo vpředu. Aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) se dodává v kombinaci s převodovkou DCT. BCA zabrání kolizi aktivací brzd, pokud systém detekuje jiné vozidlo v blízkosti zádě (v oblasti slepého úhlu) a řidič se snaží o změnu jízdního pruhu.

Jednou z funkcí, které jsou pro tento model nové, je upozorňování na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert). Tato funkce upozorní řidiče, který nereaguje na rozjezd vozidla vpředu. Další novinkou je asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist). Tento systém automaticky zasahuje do řízení, aby vůz udržel uprostřed jízdního pruhu.

Úroveň bezpečnosti zvyšuje rovněž asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců a na přání také s novou funkcí rozpoznávání cyklistů. Na přání dodávaný systém FCA používá kromě kamery další senzor pro ještě lepší detekci rizika kolize. Tím se podařilo zvětšit detekovanou oblast a rozšířit typy detekovatelných objektů. Systém díky tomu funguje lépe dokonce i za špatného počasí. Pokud systém zaznamená riziko kolize a řidič včas nereaguje, automaticky aktivuje brzdy. Kamerová verze systému FCA se nyní dodává standardně, a to včetně funkce detekce chodců.

Asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), poprvé nabízený pro nový model Kona s převodovkou DCT, zabraňuje kolizím při vyjíždění z parkovacího místa pozadu. Systém po detekci jiného vozidla aktivuje brzdy. Jedná se o vylepšenou verzi dosud dodávaného systému upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning), který nabízel pouze výstražnou funkci.

Jedinečnou funkcí nového modelu Kona je rovněž upozorňování na osoby, zvířata nebo věci na zadních sedadlech RSA (Rear Seat Alert), jež řidiče informuje při vystupování z vozidla. Další bezpečnostní funkcí, určenou primárně na ochranu dětí, je asistent pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning). Systém zabrání cestujícím vystoupit z vozidla, pokud by to pro ně nebylo bezpečné.

Inteligentní asistent pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) určuje aktuální omezení rychlosti jízdy pomocí navigačního systému vozidla nebo přední kamery a tuto informaci zobrazuje na panelu sdružených přístrojů a displeji multimediálního systému. Pokud řidič rychlostní limit překročí, objeví se na displeji vizuální výstraha.

Nová Kona se nyní navíc dodává se systémem nouzového volání eCall. Tato funkce automaticky přivolá záchranné služby, dojde-li k aktivaci airbagů. Řidič může přivolat pomoc také manuálně stisknutím tlačítka eCall.

Prvky aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense

  • Aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) [NOVINKA]
  • Asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) [NOVINKA]
  • Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí „Stop and Go“ [NOVINKA]
  • Upozorňování na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) [NOVINKA]
  • Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) [NOVINKA]
  • Inteligentní asistent pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) [NOVINKA]
  • Asistent pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning) [NOVINKA]
  • Upozorňování na osoby, zvířata nebo věci na zadních sedadlech RSA (Rear Seat Alert) [NOVINKA]
  • Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) (nyní na přání s detekcí cyklistů [NOVINKA])

Ostatní bezpečnostní funkce:

  • Systém nouzového volání eCall [NOVINKA]

Komfort a prostornost

Řada nových prvků komfortní výbavy přináší ještě komfortnější cestování – nyní i pro cestující na sedadlech vzadu. Ti mají k dispozici vyhřívaná sedadla a vstup USB. Vylepšena byla také nová Kona s manuálně nastavitelnými sedadly. Cestující vpředu si nyní mohou nastavit výšku sedáku, a optimalizovat si tak polohu sezení.

Nové varianty pohonu pro sportovně i ekologicky orientované řidiče

Nabídka pohonů pro nový model Kona dosahuje nové úrovně z hlediska provozních vlastností a trvalé udržitelnosti. Na vrcholu produktové řady stojí vylepšený zážehový motor 1.6 T-GDI Smartstream se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, který poskytuje nejvyšší výkon 198 koní. Tento výkonný, sportovní motor je k dispozici pro verze s pohonem předních kol i s pohonem všech kol.

Nová Kona může být vybavena také 48V mild-hybridním pohonem, který zvyšuje hospodárnost. Tato technologie se standardně používá ve spojení se vznětovým motorem Smartstream 1,6 litru o výkonu 136 koní. Na výběr je sedmistupňová převodovka DCT (7DCT – Double Clutch Transmission), nebo šestistupňová inteligentní mechanická převodovka (6iMT – Intelligent Manual Transmission). Na přání lze částečně hybridní pohon objednávat i pro varianty s pohonem všech kol. Zážehový motor 1.0 T-GDI Smartstream o výkonu 120 k může být vybaven kombinací 48V mild-hybridního pohonu a převodovky 6iMT na přání.

Převodovka iMT měla svou premiéru novém modelu i30 a zcela novém modelu i20. Spojka převodovky iMT je ovládána výhradně elektronicky bez mechanického spojení s pedálem. Motor je od převodovky iMT odpojován po uvolnění pedálu plynu. Motor se vypne a vozidlo pokračuje v jízdě setrvačností, čímž se snižuje spotřeba paliva. Jakmile řidič sešlápne pedál brzdy nebo plynu, motor se znovu spustí pomocí zařízení s funkcemi spouštěče a generátoru. V převodovce je přitom zařazen stejný převodový stupeň jako před vypnutím motoru.

Motor 1.0 T-GDI Smartstream bez technologie částečně hybridního pohonu může být kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo 6stupňovou mechanickou převodovkou.

Hybridní systém modelu Kona Hybrid

Nová Kona je k dispozici také s hybridním pohonem, který rozšířil nabídku pro modelovou řadu Kona v roce 2019. Tento pohon zahrnuje zážehový motor 1.6 GDI a elektromotor o celkovém nejvyšším výkonu 141 koní ve spojení s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol. Elektromotor o výkonu 32 kW je napájen sadou lithium-polymerových akumulátorů s kapacitou 1,56 kWh.

Přečtěte si také:  Test Hyundai i30 N Performance (2020)

Optimalizované nastavení podvozku zlepšuje jízdní komfort a ovladatelnost

Nová Kona nabízí v porovnání se svým předchůdcem ještě plynulejší a klidnější jízdu díky vylepšenému nastavení. Nová charakteristika odpružení zvyšuje úroveň jízdního komfortu, aniž by tím utrpěl sportovní charakter modelu Kona. Kromě pružin a tlumičů se na zlepšení jízdního komfortu podílejí také optimalizované příčné zkrutné stabilizátory. Upravené dorazy propružení zadních kol prospívají komfortu odpružení a přispívají společně s již zmíněnými stabilizátory k menšímu příčnému náklonu karoserie při průjezdu zatáčkou.

Nová Kona obdržela rovněž vylepšené pneumatiky pro kola všech rozměrů. Jejich nižší valivý odpor umožňuje ještě hospodárnější jízdu. Pneumatiky pro 18“ kola jsou nyní typu Conti Premium Contact 6 místo předchozího Conti Sport Contact 5, což je další opatření pro zvýšení úrovně jízdního komfortu. Řidiči také mohou očekávat ještě nižší hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 při současném snížení hlučnosti odvalování. Současně byl kladen důraz na vytvoření znamenité rovnováhy mezi rozdílnými požadavky na ekologickou a sportovní jízdu. Několik dílů vozidla bylo navíc nově zkonstruováno s cílem potlačit přenos hluku a vibrací do interiéru, a tím zvýšit komfort pro cestující.

S novou charakteristikou odpružení a novými pneumatikami je sladěno nastavení systému řízení. Nová Kona se nyní řídí komfortně při zachování přenosu informací o dění mezi koly a povrchem vozovky. Charakteristika posilovače řízení je také lineárnější a vyváženější v celém rozsahu provozních rychlostí.

Toto nastavení se týká kompletní modelové řady Kona včetně modelu Kona N Line. Jedinou výjimkou je Kona N Line poháněná motorem 1.6 T-GDI ve spojení s pohonem všech kol. Její specificky nastavené řízení lépe vyhovuje charakteru tohoto vozidla.

Zcela nová Kona N Line a nová Kona se objeví v evropských showroomech na konci letošního roku, zatímco nová Kona Hybrid bude následovat na začátku roku 2021.

Nová Kona Electric, která převezme elektrický pohon od aktuální verze a bude mít i stejný dojezd, bude představena v blízké budoucnosti.