Hyundai Motor zveřejnila nová videa s koncepty Vision T a Hyundai 45. SangYup Lee, šéfdesignér značky Hyundai, v nich vysvětluje nejdůležitější charakteristické prvky designu koncepčních vozů. V případě Vision T jde hlavně o dynamickou architekturu, ostré hrany, rovné linie a geometrické stylistické prvky označované jako „parametrická dynamika“. Jde hlavně o výrazné povrchové úpravy, kombinace měkkých ploch s tvrdými liniemi a ostré, geometrické hrany. SangYup Lee přirovnává architekturu vozidla k minerálu nebo krystalu, který se po úderu do tvrdého předmětu roztříštil.
Hyundai Vision T
Geometrické vzory na masce chladiče včetně skrytých světlometů dodávají vozidlu kvalitu klenotu. U jedoucího vozidla se klapky regulující přívod vzduchu pohybují, takže vozidlo vypadá spíše jako živé zvíře než strnulý stroj. Integrovaná architektura studie Vision T propojuje všechny prvky vozidla. Například motiv designu skrytých světlometů se opakuje v zadních svítilnách.
„Opravdu jsme chtěli vytvořit Vision T jako nejavantgardnější, nejsportovnější a nejsvěžejší CUV. Chtěli jsme představit vizi nejdynamičtějšího CUV,“ říká SangYup Lee.
Vision T představuje další krok v evoluci „smyslné sportovnosti“, která charakterizuje design značky Hyundai a její identitu. Koncepční vozy Hyundai nejsou samoúčelné – prozrazují směr vývoje designu budoucích modelů Hyundai, mezi něž patří jak koncepční, tak i sériově vyráběné vozy. Stylistické prvky studie Vision T, jakými jsou ostré hrany a rovné linie, jsou jasně patrné i u následujícího koncepčního modelu Hyundai 45.
Koncept elektromobilu Hyundai 45
Sofistikovaný koncepční elektromobil 45 je charakterizován tvrdými liniemi, ostrými hranami a siluetou ve tvaru diamantu. Studie 45 je druhým koncepčním vozem Hyundai, který ztělesňuje „smyslnou sportovnost“, novou identitu značky Hyundai v oblasti designu. Hyundai 45 byl poprvé představen v září 2019 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jeho označení odkazuje jak na 45 let od premiéry studie Pony Coupe, tak i na úhel 45 stupňů, který patří mezi nosné motivy vnějšího designu.
Šéfdesignér značky SangYup Lee v novém videu prozrazuje, čím je design konceptu 45 inspirován, a popisuje detaily vnějšího a vnitřního designu. V další části prohlídky konceptu 45 ukazuje jedinečné dvojité posuvné dveře, které se otvírají směrem k přídi a zádi vozu, aby zpřístupnily prostorný interiér. První oblastí, kterou zdůrazňuje, jsou neobvyklá otočná sedadla. Ta po natočení směrem ven z vozidla „vítají“ řidiče a usnadňují mu nastoupení do vozu. Díky tomu mají cestující pocit, že sedí v interiéru, který je větší, než ve vozech segmentu C. Cílem značky Hyundai při vývoji konceptu 45 bylo vytvořit novou koncepci zážitků z cestování automobilem. Uvnitř proto panuje atmosféra, která připomíná spíše luxusní salonek než interiér automobilu.
Pocta minulosti a pohled do budoucnosti
Design konceptu 45 je poctou prvnímu koncepčnímu vozu Hyundai, studii Pony Coupe z roku 1974. Svým naprosto moderním a futuristickým designem a speciální platformou pro elektromobily však současně odhaluje pohled do budoucnosti.