Hyundai má u nás poměrně kontroverzní pověst, kterou zapříčinilo především minulé vedení českého zastoupení. Ovšem v posledních letech je nutné uznat, že vozy této korejské značky se designově, ale i nabídkou technologií či zpracováním opravdu hodně posunuly. Do podvědomí petrolheadů se dostala také divize Hyundai N, pod kterou je podepsaný bývalý šéf divize BMW M Albert Biermann. K němu se letos na jaře přidal Thomas Schemera, který měl v BMW na starosti divizi Motorsport. A tahle dvě jména jsou sázkou na jistotu, což se u modelů s velkým N v názvu potvrzuje.

Přečtěte si také:  První kilometry s Hyundai Tucson ukázaly, že posádku konejší komfortem

Každý model Hyundai N, který značka buď uvede, nebo alespoň ohlásí, se okamžitě stane středem pozornosti. Nejinak tomu je i v případě modelu Kona N, tedy malého ostrého crossoveru. O něm se mluví už hodně dlouho, ale sama značka zatím nebyla zrovna dvakrát sdílná. Jen naznačovala, že asi bude, ale jinak nechtěla nic konkrétního prozrazovat. Už pěkně dlouho ho ale testuje na Nürburgringu.

Před pár dny automobilka na svůj instagram pověsila video, ve kterém nejen, že je Kona N definitivně potvrzena, ale navíc konečně víme to, jak bude znít. A nutno říct, že je to zatraceně zajímavý zvukový projev, který je dnes velmi ojedinělý! Obzvlášť pasáž, kdy si auto práskne do výfuku je překvapivá.

Jinak je ovšem automobilka na další informace skoupá. Technické detaily můžeme jen odhadovat, nejčastěji se v souvislosti s Konou N mluví o dvoulitru, který má i30 N, nebo o jedna šestce z i20 N. To by znamenalo výkon minimálně 250 koní, ale jsou to opravdu jen odhady. Očekávat se dá také nabídka jak manuální, tak automatické převodovky. Těšíme se také na to, jestli Hyundai novou Konu N nabídne jen s pohonem předních kol nebo jako čtyřkolku. To bychom se snad měli dozvědět v nejbližších měsících, možná týdnech.