Test Hyundai i20 N Premium (2022)

Hyundai mění recept na zábavná auta: hybrid v i20 N, větší motor v Elantře

Autor: Petr Pilný - Zdroj: carscoops.com - Foto: Pavel Srp - 11. 9. 2025


Když Hyundai spustil svou divizi sportovních vozů N, ihned si získal zájem fanoušků. A není divu, protože hned jeho první produkt, kterým byl Hyundai i30 N, byl opravdu povedené auto. A navíc nestálo moc. Divize Hyundai N se tak brzy stala synonymem dostupné zábavy za volantem a ukázala, že ostré hatchbacky i sportovně laděné sedany (mimo Evropu) nemusí být výsadou jen evropských značek. Ale pak spalovací modely skončily a zůstal pouze jeden elektromobil, i když nedávno k němu přibyl další. Teď ale korejská automobilka chystá další změny, které fanoušky potěší i trochu zabolí zároveň.

Nová éra pro Elantru N

Tak třeba Hyundai Elantra N se připravuje na druhou generaci, přestože tohle auto evropského zákazníka zase tolik zajímat nemusí. Automobilka už auto testuje v maskování na domácích silnicích v Koreji. Velkou novinkou je tady motor. Dosavadní dvoulitr má ustoupit většímu 2,5litrovému agregátu, který používá třeba větší Sonata. V Hyundai slibují, že i přes přísnější emisní normy zůstane auto stejně zábavné, jako bývalo. Otázkou je, zda větší motor přinese i nárůst výkonu nebo zůstane na původní hodnotě 280 koní.

Malý dravec s hybridem

Pro Evropana se ovšem samozřejmě zajímavější Hyundai i20 N. Malé modely a tím spíše hot hatche už dnes v Evropě nejsou běžné, a právě proto si tenhle model získal tolik fanoušků. Nová generace ale přinese zásadní obrat: k benzinovému čtyřválci přibude malý elektromotor. Hybridní systém pomůže splnit náročné emisní limity Euro 7, a zároveň má přinést slušnou porci výkonu a dynamiky navíc. Odhady se pohybují dokonce kolem až 270 koní. To by znamenalo, že drobný hatchback se téměř dotáhne na i30 N.

Hyundai N mění plán: kromě ostrých elektromobilů chystá i ostré hybridy. Prvním bude 300koňový Tucson N

Konec pro manuál

S hybridem ale přichází i nepříjemná zpráva pro puristy. Nový Hyundai i20 N už nebude dostupný s klasickým šestistupňovým manuálem, ale v automobilce vsadí na dvouspojkovou převodovku, pravděpodobně osmistupňovou, která už dnes funguje v Elantře N. Přibude i trochu hmotnosti a vyšší bude cena.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru