Ani ne měsíc před homologací má nová generace Hyundai i20 R5 za sebou jedny z posledních testovacích jízd. Čtyři dny ověřovali technici u novinky maximální výkon a spolehlivost turbomotoru o obsahu 1.6 s přímým vstřikováním. Na asfaltovém povrchu francouzského okruhu Chambley s vozem absolvovali v závodním tempu více než 500 kilometrů bez jediného problému.
Po červnovém debutu na belgickém Ypres Rally tým Hyundai dál pracoval na vylepšování novinky. Předtím než vůz oficiálně vstoupí do nabídky, testovali jej také nejrůznější soutěžní týmy a jejich jezdci. Všichni měli možnost poznat vlastnosti nové generace i20 R5 přímo za volantem a navíc se jim naskytla unikátní příležitost vyzpovídat i hlavního testovacího jezdce Hyundai Motorsport a účastníka světového šampionátu WRC Kevina Abbringa. Ten mimo jiné popsal i všechny fáze vývoje a testování.
V sídle Hyundai Motorsport v německém Alzenau již technici pracují na prvních objednávkách. „Jsme velmi blízko k homologaci nové generace i20 R5. S každým dalším testem je výsledek víc a víc důležitý, takže jsem velmi rád, že testy ve Francii dopadly výborně. Na červnové Ypres Rally jsme ukázali, že jsme vyvinuli velmi silný vůz pro asfaltový povrch a nyní jsme se soustředili na doladění detailů motoru. Nicméně, konečný úspěch našeho projektu bude záležet na našich zákaznících, a proto jsem rád, že jsme je zde mohli přivítat a ukázat jim dosavadní výsledky,“ uvedl Andrea Adamu, z Hyundai Motorsport, který má vývoj nové generace i20 R5 na starosti.
Homologace čeká novinku na začátku září a již ten samý měsíc by se měla objevit v některých soutěžích.