Často ze všech stran slýcháme, že elektromobilita je jen výkřik EU a že o ni ve skutečnosti nikdo nestojí. Ani automobilky, ale ani zákazníci. Jakkoliv nehodláme tato tvrzení rozporovat, ve skutečnosti se ukazuje, že s tou negativitou vůči elektromobilitě to nebude tak horké. Důkazem je Hyundai, který je v oblasti elektromobility velkým tahounem. Už po úspěchu modelu IONIQ 5 mohl slavit, ale to, co se stalo po uvedení modelu IONIQ 6, asi nečekali ani manažeři této korejské značky.
Jihokorejská automobilka oznámila, že předobjednávky se na model IONIQ 6 na domácím trhu dostaly během 24 hodin od jejich spuštění na počet 37 446 zákazníků. A to je rekordní číslo, které si jistě zaslouží pozornost. Mimochodem, jde o rekordní číslo i mezi konkurenty i v rámci značky. Model IONIQ 5, tedy světové auto roku, si po spuštění předobjednávek zamluvilo „jen“ 23 760 zákazníků. Sesterská Kia s modelem EV6, jehož test si můžete přečíst zde, zaznamenala 21 000 rezervací.
Jakkoliv je tato velká poptávka pro Hyundai jistě dobrou zprávou a velmi dobrou vizitkou, je to také odpovědnost. Podobný zájem se totiž dá očekávat i v Evropě nebo Americe, kde by měly být objednávky spuštěny během čtvrtého kvartálu letošního roku. A jen pro zajímavost dodáme, že IONIQ 5, který byl uveden začátkem roku 2021, si v Česku od té doby objednalo více než 62 zákazníků. Tento počet už jej vlastní, další zákazníci pak uzavřeli objednávky a na své vozy čekají.