Kia EV6

Test Kia EV6 77 kWh | elektromobil (2022)

Autor: Ondřej Lilling - Foto: Ondřej Lilling - 29. 6. 2022


Kia už se elektrickým autům věnuje pěknou řádku let. A je třeba dodat, že to byly docela příjemné kousky. Teď ale Korejci začali s čistým listem papíru, bez jakékoli návaznosti na model se spalovacím motorem. Kia EV6 vznikala jako čistokrevný elektromobil a stojí na elektrické platformě e-GMP, stejně jako třeba Hyundai Ioniq 5.

Je to poznat? Na první dobrou, však to musíte vidět sami. Krátký čumák, kabina posazená dopředu a dlouhý rozvor. Tvary jsou příjemně futuristické – Kia nezachází do nějakých extrémů a za sebe musím říct, že se mi opravdu dost líbí. Umí taky klamat tělem, z fotek možná působí jako kompaktní hatchback, ale na délku má 4,68 metru a rozvor 2,9 metru má tak větší než třeba BMW X3, rozměrově je srovnatelná třeba se Škodou Enyaq iV. 

Podíváme se dovnitř, co říkáte? Do auta se dostanete módními zapuštěnými klikami, pokud ale sáhnete po výbavě Earth, musíte si kliku vylovit sami – na jedné straně zatlačíte a na druhé klika vykoukne, takže musíte zatáhnout. Chce to trochu grif a když máte plné ruce věcí, není to úplně pohodlné. Komfort tady zkrátka musel ustoupit aerodynamice.

Kia EV6

Moderní i trochu tradiční

Uvnitř už se ale Kia dokázala vyvarovat přešlapům proti ergonomii se ctí, vnitřek vypadá moderně, elegantně a přitom minimalisticky. Vrcholu palubní desky vévodí dva širokoúhlé displeje s úhlopříčkou 12,3 palce vizuálně propojené v jeden celek. Pod nimi se nachází ovládací lišta, která docela chytrým způsobem pročistila množství tlačítek. Jedním stiskem si totiž přepínáte mezi ovládáním klimatizace a nastavením auta. Z nastavení teploty se stane ovládání hlasitosti a mezi kolečky jsou rychlé volby do infotainmentu. Za mě velmi dobrý kompromis, který z uživatelského hlediska funguje příjemně.

Docela se mi zamlouvaly i použité materiály, třeba vrchol palubní desky zdobí měkčený povrch se zajímavým vzorem a objevuje se tady také imitace hliníku, zároveň se ale šetřilo s leskle černými povrchy. Co do prostornosti potěší EV6 zejména v podélném směru – elektrická koncepce umožnila kabinu posunout více dopředu, z čehož těží hlavně cestující vzadu. Kufr nabízí 520 litrů, po sklopení je to až 1300 litrů. To je ale prostor vzadu, EV6 má k tomu ještě “frunk”, neboli přední kufr, a to o objemu 52 litrů. Sem se v pohodě vejdou třeba nabíjecí kabely a další drobnosti, takže kufr můžete využít naplno.

Zadokolku, nebo raději čtyřkolku?

Z pohonných jednotek je na výběr hned z několika konfigurací. Základ tvoří zadokolka s výkonem 125 kW a akumulátorem o kapacitě 58 kWh, následuje verze s baterkou o kapacitě 77,4 kWh a výkonu 168 kW. Vrchol disponuje pohonem všech kol o souhrnném výkonu 239 kW. My jsme jezdili prostřední verzí, která představuje takový ideál pokud vám jde hlavně o dojezd.

Kia EV6

Sprint na stovku tak hodnotou 7,3 sekundy úplně neoslní, stejně jako maximální rychlost 185 km/h. Jenže tabulkově slibuje EV6 dojezd až 528 kilometrů a v městském cyklu až 740 kilometrů, i pesimistickým pohledem asi tušíte, že dojezd bude více než slušný. A on v reálu opravdu je, snad poprvé jsem elektromobil během intenzivního týdne nemusel dobíjet. Úplně se neřadím mezi ekologické řidiče, autu jsem to navíc moc neulehčil, hodně jsem jezdil po dálnici, pospíchal po okreskách i postával ve městě. Kia si v téhle kombinaci řekla v průměru o 16,5 kWh na sto. V reálném nasazení tak bez obav ujedete hodně přes čtyři stovky kilometrů.

Mrzení nepřijde ani ve chvíli, kdy se EV6 přihlásí o krmení, použitá architektura dokáže využít dobíjecí výkon až 240 kW, takže se z 10 na 80 procent dobije za 18 minut. Z wallboxu počítejte s dobou 7 hodin a 20 minut pokud budete dobíjet z 10 procent doplna. Z klasické zásuvky to bude spíš nouzovka, protože plné dobití zabere zhruba 33 hodin.

Jezdí hladce

Sázka na pohon zadních nebo všech kol je u elektroaut přirozená. Zadní kola se starají jenom o přenos točivého momentu, vedle toho má takové řešení blahodárný vliv na řízení. Přední kola vás netahají za volant a zároveň se auto moc pěkně stáčí do vnitřku zatáčky po přidání plynu.

Kia EV6

K tomu EV6 přidává velmi tuhou karoserii, tuhý, ale pořád přijatelně poddajný je také podvozek. Ve výsledku se s autem můžete pěkně svézt, Kia působí navzdory hmotnosti hbitě, ochotně mění směr a dobře vzdoruje nedotáčivosti. Byť mi přijde, že jsou si elektromobily co se jízdních vlastností týče hodně podobné, Kia mi prostě přišla o chlup lepší než jsem zvyklý. Dobré výkony odvádí i ve městě, nerovnosti pohlcuje spolehlivě a bez nějakého natřásání nebo snad rázů od podvozku. Musí samozřejmě zaznít, že Kia je ve srovnání s konvenčními spalováky také nadstandardně tichá, ale to už vás od elektroauta asi nějak zvlášť nepřekvapí.

Závěr a cena

Elektromobily jsou si svým jízdním projevem často podobné jako vejce vejci. Ohromí tichým pohonem, instantním zátahem i nízkým těžištěm. Jenže pak je tady obrovský soubor maličkostí, které rozhodnou o celkovém dojmu. A ten můj byl tentokrát fakt pozitivní. Je praktická uvnitř, s velmi příjemným interiérem, který se úplně nevzdává tradičních ovladačů, se svižným infotainmentem a poměrně dobře fungujícími asistenčními systémy. Úplně nadšený jsem nebyl z integrovaných klik, ale to řeší vyšší výbava. Abych nezapomněl, tak tady jsou ceny.

Základ vás přijde na 1,2 milionu, počítejte ale s akumulátorem o kapacitě 58 kWh, pohonem zadních kol a výkonem 170 koní. Kousek z testu by vás stál o sto tisíc víc, ani to vás v konfigurátoru nemusí zastavit. Následuje verze GT-Line, která za dalších sto tisíc přidává lepší výbavu a odlišný design. Aktuální vrchol aktuálně představuje čtyřkolka s výkonem 325 koní a cenovkou 1,52 milionu korun. Možností k dalšímu rozletu už ale není mnoho, vedle metalízy je to už jenom tepelné čerpadlo (30 tisíc), prémiové audio Meridian (20 tisíc) a paket tech se spoustou asistenčních systémů (55 tisíc). Na vrchol se ale už zanedlouho vydrápe sportovně orientovaná verze GT, která slibuje ještě lepší výkony. A to by mohlo být ještě zajímavější svezení!

Technické údaje:

Značka:

Kia

Typ:

EV6

Motor:

synchronní elektromotor s magnetem

Palivo:

elektřina

Pohon:

zadních kol

Výkon:

168 kW/229 koní

Točivý moment:

350 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

7.3 s

Maximální rychlost:

185 km/h

Převodovka:

jednostupňová automatická

Spotřeba elektřiny (kWh/100 km):

16.5

Emise CO2:

0 g/km

Kapacita baterie:

77.4 kWh

Homologovaný dojezd (WLTP):

528 km

Délka:

4695 mm

Šířka:

1880 mm

Výška:

1555 mm

Rozvor:

2900 mm

Pohotovostní hmotnost:

1910 kg

Objem zavazadlového prostoru:

520 / 1300 litrů

Ceník:

ke stažení zde

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru