Hummer H1 byla civilní verze auta, která vznikla z vojenského speciálu HMMWV. Pod kapotou byly hlavně naftové atmosférické osmiválce, které neměly příliš výkonu, ale byly spolehlivé a neřešily kvalitu paliva. Tohle auto je ale docela jiné. Má naftový přeplňovaný osmiválec s 525 koňmi a téměř 1300 Nm!
Auto, které si můžete prohlédnout v úvodním videu i v přiložené fotogalerii má na svědomí Adam Pela ze společnosti X-treme Hummer Performance. Jak asi čekáte, stavba vznikla v Americe, na východním pobřeží na Floridě.
Základem stavby byla už civilní verze Hummeru s označneím H1 z roku 1996, která měla pod kapotou původní 6.5litrový diesel. Ten byl ale vyměněn za jiný naftový motor V8 s objemem 6.6litru Duramax. Jde o vidlicový osmiválec, který se montoval hlavně do pick-upů GMC a Chevrolet v letech 2006 a 2007. Motor navíc nezůstal sériový. Dostal nové, větší turbodmychadlo, upravené sání i vstřikování paliva (včetně nového čerpadla Sportsman CP3), nový výfuk a ještě pár dalších úprav. Výsledkem je 525 koní a 1288 Nm.
Nezůstalo ale jen u úpravy motoru, ale v X-treme Hummer Performance se podívali i na další části pohonného ústrojí. Nové jsou tak i nápravy, diferenciály, ale i automatická převodovka Allison.
Při úpravě šlo i o design a jak známo, základem auta jsou kola. Nemohly tu tedy zůstat sériové disky, na jejich místo putovala kola American Force Special Forces s rozměry 12×22 palců, které obouvají terénní pneumatiky Toyo Open Country Mud Terrain s rozměry 37 X 13.50 X 22 palců.
I po nahlédnutí do interiéru je jasné, že péče byla věnována všemu. Tady je nové čalounění, ale hlavně spousta novinek v podobě displejů a dalších elektronických vychytávek.
Úprav je na autě ale mnohem více, některé z nich prozradí přiložená galerie. Auto vlastní chlápek jménem Chas Bruck, který je realitním makléřem z Tampy, ale zároveň prý také vášnivým sběratelem a milovníkem aut.