Dvě spojky. Jasně, žádný problém. Devět rychlostí, taky dnes už běžná věc. Dokonce i 10 rychlostí už není novinkou… Ale 11 rychlostí v kombinaci se třemi spojkami, to nás dokázalo překvapit. Takovou převodovku si totiž nechala v květnu patentovat Honda.
O tom, jak bude celá převodovka fungovat nebo kdy – a jestli vůbec – se s ní setkáme v autě, nejsou žádné informace. Jisté však je, že rozhodně nepůjde o jednoduchý mechanismus. Jisté však je, že jde o další pokus jak snižovat emise a spotřebu paliva. Díky 11 rychlostním stupňům bude možné udržet motor v co nejnižších otáčkách.
Důvodem, proč jsou spojky tři, je zejména fakt, že dvouspojkové skříně mají na jedné spojce (jedna spojka liché, druhá spojka sudé rychlosti) zařazenou aktuální rychlost, na té druhé připravenou další – ovšem buď vyšší a nebo nižší, podle toho, co řídící jednotka podle vašeho stylu předpokládá. Jenže vy ji můžete zmást a ona pak místo připravené vyšší, musí rychlost změnit na nižší a to zabere vždy nějaký ten čas. Tři spojky by toto měly eliminovat a na dvou volných by měly být připraveny zároveň nižší, ale i vyšší rychlost.
Pokud by vás nová převodovka zajímala detailněji, pak můžete nahlédnout do dokumentu z patentového úřadu, stahujte ho ZDE.
Jenže ani s jedenácstistupňovou převodovkou by Honda nebyla první, takový počet rychlostních stupňů už před nedávnem totiž představila také automobilka Ford.