Hned dva řidiči ukázali, jak se nikdy nechovat po nehodě. Je zarážející, že jeden z nich byl schopen odjet

Od Anina Russová | Zdroj: Policie ČR/Iniciativa Nemyslíš-zaplatíš - Foto: Iniciativa Nemyslíš-zaplatíš - 1. 6. 2022 0

Nepozornost, agresivní a nepředvídatelná jízda, a nakonec i absolutní ignorace všech povinností, které řidiči po dopravních nehodách mají. Tak nějak by se dala shrnout dopravní nehoda, jejíž záběry zveřejnila iniciativa Nemyslíš-zaplatíš. Jednoznačný viník je sice jen jeden, ovšem následně chybovali oba dva aktéři nehody.

Ze záběrů je patrné, že se řidič Škody Octavia s přívěsným vozíkem rozhodl na úplně poslední chvíli, že potřebuje jet jiným směrem, než jede. Změnu směru ale provedl tak, že ohrozil nejen sebe, ale i dalšího řidiče. Neměl totiž dost místa, a tak s vozíkem naboural do nákladního auta, před které se pokusil nacpat. Rána to rozhodně nebyla malá, z videa je patrné, že z vozíku mnoho nezbylo. A i nákladní auto muselo mít nějaká poškození.

Přečtěte si také:  Důchodkyně měla kvůli zdravotnímu stavu zákaz řídit. Přesto sedla za volant, bourala a od nehody ujela

Ovšem oba, jako kdyby se nic nestalo, pokračovali dál v jízdě. Nákladní auto jen lehce přibrzdilo, ale nakonec se i jeho řidič rozjel a prostě pokračoval dál.

Všechno špatně

Je skoro k neuvěření, že se něco takového vůbec může stát. Nemyslíme onu nehodu, ty se samozřejmě stávají, ale to, jak se oba zachovali po ní. Zákon je přitom poměrně přesný a ukládá všem řidičům či účastníkům nehod, jak se mají chovat a co mají dělat.

V prvé řadě jsou účastníci nehody povinni ihned zastavit, zajistit bezpečnost provozu v místě nehody a zabránit vzniku dalších škod. Tím je myšleno jak řešení případného úniku provozních kapalin, tak také upozornění ostatních řidičů na to, že projíždí místem nehody. Podle potřeby pak musí poskytnout první pomoc, přivolat záchrannou službu a umožnit obnovení provozu. Navzájem si jsou povinni prokázat totožnost a údaje o vozidlech.

Každý by měl vědět, že případné neposkytnutí pomoci může být za určitých podmínek potrestáni až dvouletým, respektive pětiletým pobytem za mřížemi. Záleží na to, zda o řidiče jednoho z havarovaných aut nebo jen kolemjdoucího. Řidič či účastník nehody je na tom vždy hůř.

Přečtěte si také:  Pozor na nehody s auty z Ruska. Jejich povinné ručení v Evropě od června neplatí

Policii jak kdy

Už pár let není nutné policii volat k úplně každé nehodě. Povinné to je jen v případě, že dojde ke zranění nebo smrti kteréhokoliv z účastníků nehody. Také ve chvíli, kdy dojde k hmotné škodě převyšující zřejmě 100 000 Kč na některém ze zúčastněných vozidel včetně nákladu nebo na jiných věcech, ve chvíli, kdy účastníci nedohodnou, ale v situaci, kdy byla způsobena hmotná škoda na majetku třetí osoby. A tím mohou být třeba i svodidla, dopravní značení nebo jiné vybavení komunikace.