Zkratka GTI je u Volkswagenu tradiční již po více než čtyřicet let. Z původního Golfu GTI se dnes rozšířila do mnoha modelových řad, ale který model bude nejrychlejší v závodě? Pojďme se na to podívat ve videu.

V tom se proti sobě postaví Volkswageny: Polo GTI, Golf GTI Performance, Golf GTI Clubsport S a up! GTI. Jsou to auta s výkony od 81 kW/110 koní z litrového tříválce, přes 200, respektive 245 koní až po 310 koní z dvoulitrových čtyřválců. A výsledek bude možná překvapivý…

Velkou výhodu má ve sprintu Golf GTI Performance, protože je vybaven převodovkou DSG a systémem Launch Control. To mu umožní nejen prakticky ideální start z místa, ale také bleskové řazení. A to se v závodě projeví, protože do cíle 400metrového sprintu dorazí jako první. A to i přes 65koňový hendikep na Golf GTI Clubsport S, ten dojede až druhý. Třetí je podle očekávání Polo GTI a poslední dojede up! GTI.

A jak to bylo s časy:

  • Volkswagen Golf GTI Performance: 14,5 s
  • Volkswagen Golf GTI Clubsport S: 14,6 s
  • Volkswagen Polo GTI: 15,5 s
  • Volkswagen up! GTI: 17,7 s

Druhou disciplínou je závod s letmým startem na druhý rychlostní stupeň z rychlosti 30 mil za hodinu (48 km/h). V tom jako první vystartuje Polo, ale hned vzápětí se do čela dostávají oba golfy. Do cíle nakonec dle očekávání dorazí nejvýkonnější Clubsport S, který už v tomto případě nebude mít výraznější problémy s přenosem výkonu při rozjezdu. Druhý je Golf GTI, třetí Polo a poslední opět up!.

Tipovali byste takové výsledky? 🙂