Zkratka GTI je u Volkswagenu tradiční již po více než čtyřicet let. Z původního Golfu GTI se dnes rozšířila do mnoha modelových řad, ale který model bude nejrychlejší v závodě? Pojďme se na to podívat ve videu.
V tom se proti sobě postaví Volkswageny: Polo GTI, Golf GTI Performance, Golf GTI Clubsport S a up! GTI. Jsou to auta s výkony od 81 kW/110 koní z litrového tříválce, přes 200, respektive 245 koní až po 310 koní z dvoulitrových čtyřválců. A výsledek bude možná překvapivý…
Velkou výhodu má ve sprintu Golf GTI Performance, protože je vybaven převodovkou DSG a systémem Launch Control. To mu umožní nejen prakticky ideální start z místa, ale také bleskové řazení. A to se v závodě projeví, protože do cíle 400metrového sprintu dorazí jako první. A to i přes 65koňový hendikep na Golf GTI Clubsport S, ten dojede až druhý. Třetí je podle očekávání Polo GTI a poslední dojede up! GTI.
A jak to bylo s časy:
- Volkswagen Golf GTI Performance: 14,5 s
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S: 14,6 s
- Volkswagen Polo GTI: 15,5 s
- Volkswagen up! GTI: 17,7 s
Druhou disciplínou je závod s letmým startem na druhý rychlostní stupeň z rychlosti 30 mil za hodinu (48 km/h). V tom jako první vystartuje Polo, ale hned vzápětí se do čela dostávají oba golfy. Do cíle nakonec dle očekávání dorazí nejvýkonnější Clubsport S, který už v tomto případě nebude mít výraznější problémy s přenosem výkonu při rozjezdu. Druhý je Golf GTI, třetí Polo a poslední opět up!.
Tipovali byste takové výsledky? :)
Štítky: Clubsport S, drag, golf, Golf GTI, Golf GTI Clubsport S, gti, polo, polo gti, sprint, up!, up! GTI, volkswagen, volkswagen golf, volkswagen golf gti, Volkswagen Golf GTI Clubsport S, volkswagen polo, Volkswagen Polo GTI, Volkswagen up!, Volkswagen up! GTI, závod