Půl roku po vážné nehodě policejního BMW i8, které strážníkům zapůjčilo české zastoupení značky BMW, má Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) jasno.
Než se k výsledku vyšetřování dostaneme, připomeňme si ve stručnosti, co se vlastně stalo. 29. května se do auta posadil policejní příslušník spolu s hradním protokolářem Vladimírem Krulišem. Při jízdě havarovali a oba byli velmi vážně zraněni. Prakticky hned po nehodě se rozběhly spekulace o tom, proč v autě civilista a protokolář vůbec jel. Dokonce se chvíli mluvilo i o tom, že nehodě přihlížel Miloš Zeman, který byl se svou delegací ten den na návštěvě Jihomoravského kraje. To se ovšem následně nepotvrdilo.
Ačkoliv hradní kancelář, ale i ministr vnitra Milan Chovanec k celému případu veřejně nic neřekli, rozběhlo se vyšetřování Generální inspekce bezpečnostních sborů, které mělo za úkol zjistit, zda policista tím, že v autě vezl civilistu, nepochybil. O tom, že BMW i8 možná řídil sám Kruliš, se mlčelo a následně se to zametlo pod koberec. V současné době se tedy GIBS definitivně k nehodě vyjádřil. Podle něj nebylo zjištěno a potvrzeno žádné podezření ze spáchání trestného činu, ani jiné protiprávní jednání ze strany příslušníka Policie České republiky.
Celá kauza je tak opravdu definitivně uzavřena. A to i ze strany samotného oddělení, které toto plug-in hybridní BMW nasazovalo do provozu.
Jak víte, po nehodě dostalo náhradní vůz, který měl od českého zastoupení BMW limit nájezdu kilometrů rovných 20 tisíc. Tuto hranici policisté před pár dny pokořili, a proto byl hybridní vůz vrácen BMW. Jestli dálniční policisté z Jihomoravského kraje dostanou v budoucnu další vůz, nevíme.
BMW ale poskytlo také elektromobily i3, a to jako městským a obecním policistům napříč celou Českou republikou, tak také složkám integrovaného záchranného systému.