Ve Francii to milovníci aut a řízení nemají dvakrát jednoduché. Zástupci Paříže nejprve oznámili, že už brzy razantně omezí vjezd do centra. Už toto vyvolalo velkou nevoli, ale francouzské úřady v restrikcích pokračují. Nově snižují maximální povolenou rychlost na okresních silnicích.

Zatím platí na místních okreskách, ostatně stejně jako u nás, maximální povolená rychlost 90 km/h. Už brzy by ale měla být snížena o 10 km/h, tedy na 80 km/h. Omezení by se mělo týkat všech silnic mimo obce, kde nejsou jednotlivé jízdní směry oddělené svodidly nebo jinou pevnou překážkou. Úřady tvrdí, že se tímto krokem na silnicích razantně sníží nehodovost. Je pravdou, že toto číslo Francie potřebuje snížit. Například v roce 2015 zde na silnicích zemřelo 3 461 osob, přičemž takřka polovina právě při nehodách na různých okresních silnicích.

Vše ale není tak pozitivní, jak to na první pohled vypadá. Návrh na snížení rychlosti se ve Francii projednává už asi dva roky. A pokaždé, když s ním někdo přijde, vyvolá to ostrou kritiku a jak je ve Francii zvykem, také stávku. V tomto případě motoristů a motocyklistů. Ale zatím ani stávky úřady nijak neobměkčily.

Na stranu řidičů se ale plně postavily snad všechny organizace, které se věnují dopravě a bezpečnosti na silnicích. Podle nich jde totiž jen a pouze o další nástroj k tomu, aby se vybíralo stále větší množství pokut. S bezpečností to nemá nic společného. Argumentují hlavně tím, že úřady na některých okresních silnicích z důvodu bezpečnosti snížily takto maximální povolenou rychlost, ale dosud nevydaly žádné vyjádření k tomu, jak to pomohlo. Tyto organizace argumentují také tím, že v Německu nebo ve Velké Británii je na mimoměstských silnicích povolena vyšší rychlost a na nehodovost to nemá takový vliv. To ale odmítla akceptovat většina severských zemí, jako je Dánsko, Norsko nebo Finsko. Zde je povolena maximálně 70kilometrová rychlost.