2024 | Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT přijíždí. Je inspirovaný motorsportem, ladili ho ve společnosti M-Sport

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Ford - 13. 2. 2024


Ford dnes představil nový model pod značkou MS-RT. Představuje se zcela nový pick-up Ranger MS-RT. Ten byl navržen a zkonstruován v úzké spolupráci globálního týmu Fordu a specialistů MS-RT – odnože rallye partnera Fordu, společnosti M-Sport – tak, aby poskytoval jedinečnou kombinaci působivého vzhledu inspirovaného motoristickým sportem, vylepšených jízdních vlastností a vynikající nosnosti.

„Těší nás, že můžeme do našeho portfolia Ford Pro přidat model MS-RT, a nabídnout tuto fascinující variantu zákazníkům, kteří potřebují užitkový vůz, ale zároveň chtějí svému podnikání dodat nějaký výrazný prvek,“ řekl Hans Schep, generální manažer Ford Pro Europe. „Stále více zákazníků hledá vůz pro práci, ale zároveň i takový, který podpoří jejich životní styl ve volném čase. Nás nový model MS-RT je dokonalou odpovědí.“

Model MS-RT, odvozený z platformy nejnovější generace modelu Ranger, kombinuje odvážnou vizuální stránku s technickými vylepšeními. Ranger MS-RT se vznětovým motorem V6 o objemu 3,0 litru využívá unikátní nastavení zavěšení a kol, které zlepšuje jeho schopnosti na silnici a dělá z něj “ ultimátní silniční pick-up“.

Plně propojený užitkový vůz, který stojí na vrcholu své modelové řady, je také integrován s platformou softwaru a propojených služeb Ford Pro. Tato řešení společně pomáhají malým firmám snížit náklady na vlastnictví, maximalizovat dobu provozuschopnosti a optimalizovat produktivitu jejich vozidel.

Zákazníci si mohou Ranger MS-RT objednat u prodejců Ford Pro již nyní, dodávky zákazníkům budou zahájeny v druhé polovině roku 2024.

Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT je navržen jako dokonalý silniční pick-up se svalnatým designem karoserie a jasnou inspirací v motoristickém sportu.

Špičkový pick-up je poháněn výkonným vznětovým motorem Ford V6 o objemu 3,0 litru s výkonem 240 koní a točivým momentem 600 Nm, využívá 10stupňovou automatickou převodovku a může se pochlubit stálým pohonem všech kol e4WD, který najdeme i v ostatních modelech nejnovější modelové řady Ranger. Ranger MS-RT si rovněž zachovává stejnou vynikající nosnost jedné tuny a tažnou kapacitu 3500 kg jako běžný Ranger.

Po vizuální stránce přináší přední maska modelu Ranger MS-RT – inspirovaná extrémními závodními vozy Ranger, které soutěží v Asii – výraznou přední část s maskou chladiče se strukturou včelí plástve a integrovanýmspoilerem. Celkový postoj vozidla snižují tvarované boční prahy a vzadu je výrazný nárazník s integrovaným difuzorem. Víko korby je opatřeno grafikou MS-RT a exkluzivním spoilerem typu ducktail, který je doplněn spoilerem na střeše kabiny. Tato unikátní kombinace spoilerů byla optimalizována pomocí počítačových simulací, aby napomohla celkové aerodynamice a zvýšila stabilitu vozu ve vysokých rychlostech.

Exkluzivní 21palcová kola používají nízkoprofilové pneumatiky 275/45 R21 a jsou největšími koly, která kdy byla na Fordu Ranger nabízena. Jsou umístěna v rozšířených podbězích, které zvětšují celkovou šířku vozidla vpředu i vzadu o 82 mm; rozchod kol je zvětšen o 40 mm na každé straně pro lepší přilnavost a stabilitu.

Unikátní systém odpružení byl optimalizován s cílem dosáhnout ideální úrovně ovladatelnosti a komfortu, přičemž konečná konfigurace zahrnuje nové, tužší tlumiče vpředu, upravené nastavení zadního zavěšení a celkové snížení výšky o 40 mm.

„Jestliže je Ranger Raptor dokonalým sportovním off-roadem, pak je Ranger MS-RT dokonalým silničním pick-upem,“ řekl Schep. „Je to odklon od toho, co v tomto segmentu obvykle v Evropě vídáme, ale díky jízdní dynamice blížící se více osobním vozům a nezměněné tažné a přepravní kapacitě věříme, že zákazníkům pickupů nabídne novou atraktivní alternativu.“

Výrazný interiér je vybaven unikátními novými sedadly s podpůrnějšími opěrkami a opěradly na předních sedadlech, které dodávají vozidlu sportovnější vzhled a pocit při současném zvýšení komfortu. Na předních i zadních sedadlech je použita kombinace čalounění vynil a velur s výrazným vzorem MS-RT a modrým prošíváním, na předních sedadlech jsou umístěny emblémy MS-RT. Řidičům je k dispozici také vyhřívaný sportovní volant s modrým označením na 12. hodině.

Od zahájení prodeje bude Ranger MS-RT k dispozici v řadě barevných provedení, včetně šedé Conquer, s černě lakovanými kryty zpětných zrcátek a klikami dveří v barvě černá Agate. Standardní výbava zahrnuje 12palcový dotykový displej se systémem SYNC 4A, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, inteligentní adaptivní tempomat a inteligentní omezovač rychlosti.

Nová generace vozů MS-RT

Společnost MS-RT, což je zkratka pro M-Sport Road Technology, vznikla v roce 2015 na základě partnerství mezi jejím zakladatelem Edwardem Daviesem a společností M-Sport.

Společnost M-Sport dlouhodobě spolupracuje s Fordem při konstrukci a výrobě jeho rallye vozů, včetně současného Fordu Puma Rally1, a připravuje také vozy pro závody Global Rallycross a závody GT3.

Tým specialistů společnosti MS-RT čerpá z DNA motoristických programů společnosti M-Sport a využívá ji k výrobě upravených silničních vozů s jedinečným sportovním charakterem. Společnost již dříve vyvinula upravené verze dřívější generace modelů Ford Pro Transit Custom, Transit Connect a Ranger a nová spolupráce na toto dědictví navazuje.

Ranger MS-RT bude nabízen prostřednictvím prodejců Ford Pro v celé Evropě. Nový model bude finálně sestavován a dokončován ve speciálním novém závodě v areálu Ford Dagenham Estate ve Velké Británii. Moderní zařízení, které se nachází v blízkosti základny inženýrského týmu Ford Pro v areálu Ford Dunton Campus, zahrnuje designové a technické studio, poloautomatickou lakovnu a dvě montážní linky, přičemž přímo v areálu se nachází specializovaný tým zákaznického servisu.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru