Ford Roll-Out of New Product for Europe This Year Will Be Among

Ford v Paříži: nový S-MAX a C-MAX i evropská verze Fordu Mustang

Autor: Tisková zpráva - 1. 10. 2014


Zcela nový Ford S-MAX, stylový a inovativní nástupce sedmimístného víceúčelového vozu, se na letošním pařížském autosalonu představuje ve světové premiéře. Je nejmodernějším zástupcem omlazené modelové palety Ford Motor Company.

Ford také v Paříži veřejnosti poprvé předvede nové stylové velkoprostorové vozy

C-MAX a Grand C‑MAX přinášející výrazné zlepšení v oblastech spotřeby paliva, komfortu a kultivovanosti; vedle nich se poprvé ukáže i evropská specifikace Fordu Mustang – první, jež se po 50 letech od zahájení výroby této modelové řady bude prodávat v celé Evropě.

Zcela nové prémiové SUV Ford Edge slaví evropskou výstavní premiéru. Při uvedení do prodeje v roce 2015 se tento propracovaný, prostorný a technologiemi nabitý vůz stane vlajkovou lodí SUV značky Ford.

Na výstavní premiéru v Paříži čeká rovněž Ford Focus ST. Je obratnější a propracovanější než kdy předtím. Zároveň vůbec poprvé nabídne výběr mezi výkonným zážehovým a vznětovým motorem.

„Plán transformace našich evropských aktivit v roce 2012 sliboval uvedení alespoň 25 nových modelů během následujících pěti let. My jsme ale tento plán překročili, do konce roku 2015 uvedeme 30 modelů,“ řekl Stephen Odell, výkonný viceprezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Nový C-MAX a Focus ST nabídnou zákazníkům to nejlepší na poli designu, techniky a dynamiky, společně s nimi však přichází ještě zcela nové modely S-MAX, Edge a dlouho očekávaná evropská verze Mustangu.“

Nový S-MAX s nezaměnitelným vzhledem

Ford S-MAX zůstává věrný hodnotám původního modelu. Nabízí styl, potěšení z jízdy a pokročilé funkce, aniž by obětoval něco z vnitřního prostoru, variability nebo hospodárnosti.

V Evropě se S-MAX začne prodávat příští rok a jako první model na zdejších trzích dostane adaptivní řízení Ford, jež v závislosti na rychlosti jízdy neustále mění převod mezi volantem a koly.

Nové integrální zavěšení zadních kol tvoří lehké hliníkové díly, které jsou neodmyslitelným předpokladem špičkových jízdních vlastností, nejlepších v daném segmentu, ale také celkové úrovně kultivovanosti jízdy.

Svižné a tiché svezení zaručí řada nových propracovaných motorů, k nimž patří i 1.5 EcoBoost 118 kW/160 koní a 2.0 EcoBoost 177 kW/240 koní. Emise CO2 se u vznětových motorů podle předpokladů sníží o sedm procent, na výběr bude mezi 2.0 TDCi 88 kW/120 koní a modernizovanými 2.0 TDCi 110 kW/150 koní nebo 132 kW/180 koní. Poprvé se v nabídce objeví i systém pohonu všech kol Ford Intelligent All-Wheel Drive.

S-MAX bude prvním velkoprostorovým Fordem na světě se světlomety Ford Dynamic LED. Dálková světla s funkcí proti oslňování zajistí maximální možné osvětlení vozovky bez rušení ostatních řidičů. Technologie Ford Pre-Collision Assist, první svého druhu v daném segmentu, pomáhá zmírnit následky nehody, a to i při vysokých rychlostech na dálnici.

Dynamický a sportovní exteriér se snoubí s propracovaným interiérem. Ten nabídne mimo jiné všestranně nastavitelná ortopedická přední sedadla (Ford Multi-Contour Seats) a samostatnou klimatizaci pro zadní část kabiny. Zcela nový S-MAX umožňuje 32 různých uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru a jako první v segmentu je vybaven funkcí rychlého sklopení sedadel (Easy-Fold) pro druhou a třetí řadu. K dalším komfortním funkcím patří komunikační a zábavní systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním, bezdotykové ovládání pátých dveří a nejlepší nabídka odkládacích prostor v dané třídě.

Novy Ford S-MAX

Modernizovaný design a nižší spotřeba pro C-MAX

Nový rodinný Ford C-MAX přináší uhlazenější design exteriéru: charakteristickou masku chladiče ve tvaru obráceného lichoběžníku, útlejší a ostřeji tvarované světlomety a hranaté přední mlhové světlomety.

Hodnotně provedený interiér se vyznačuje menším počtem ovládacích prvků a tlačítek. Kvalitnější materiály a chromové nebo černě saténové lišty mu dodávají úhlednější, modernější vzhled. Přepracovaný koncept odkládacích prostor zahrnuje modifikovanou středovou konzolu s posuvnou loketní opěrkou, snadněji přístupnou výklopnou schránku před spolujezdcem a hlubší přihrádku na horní straně palubní desky.

Modely C-MAX a Grand C-Max navíc přinesou do segmentu velkoprostorových vozů pokročilé technologie včetně bezdotykového ovládání pátých dveří nebo systému Ford SYNC 2. Silnější skla v bočních oknech, účinnější protihluková izolace a lepší odhlučnění motoru znamenají lepší utlumení hluku a vibrací.

Řada C-MAX bude poprvé vybavena novým zážehovým motorem Ford 1.5 EcoBoost a vznětovým motorem 1.5 TDCi ECOnetic 77 kW/105 koní, jenž by měl v pětimístném C-MAXu dosahovat emisí CO2 99 g/km.

Novy Ford C-MAX

Legendární Ford Mustang poprvé pro Evropu

Nový Ford Mustang v provedení Fastback a Convertible přináší výkon a zpracování na světové úrovni společně s klasickými designovými prvky Mustangu: má dynamický profil, trojdílné zadní svítilny s 3D efektem, nezaměnitelnou lichoběžníkovou masku chladiče a design přídě připomínající žraloka. Autosalon v Paříži je dějištěm premiéry evropské verze Mustangu odlišující se provedením zadních světel, bočních zrcátek a předních partií.

To, jak Ford Mustang vypadá, jezdí a zní, je klíčem k silným zážitkům za jeho volantem. Motor Ford 5.0 V8 vyvine nejvyšší výkon 307 kW/418 koní a točivý moment 524 Nm. Aby Mustang vyhověl evropským požadavkům na spotřebu paliva a emise CO2, objeví se vedle V8 také zcela nový motor 2.3 EcoBoost. Špičková technika v čele s přeplňováním pomocí turbodmychadla mu uděluje špičkové parametry: 231 kW/314 koní a 434 Nm.

Ford Mustang má zcela nové zavěšení předních a zadních kol, v Evropě je standardně vybaven sportovním naladěním podvozku Performance Pack. Nový pomocný rám vpředu zlepšuje tuhost a zároveň snižuje hmotnost. Především však přispívá k předvídatelnějšímu vedení předních kol, což prospívá ovladatelnosti, přesnosti řízení i komfortu.

Nové vzpěry MacPherson s dvojitými kulovými čepy také umožňují použití větších a výkonnějších brzd. Jak verze 2.3 EcoBoost, tak model GT s motorem V8 mají v Evropě za standardními 19palcovými koly sportovní brzdy, které tvoří součást sady Performance Pack.

Novy-Ford-Mustang

Ford Edge – prémiové SUV

Zcela nový Ford Edge přináší nejnovější technologie. Je třetím přírůstkem do evropské rodiny SUV Ford – přidá se po bok středně velkého SUV Kuga a malého SUV EcoSport.

Stejně jako nový S-MAX bude i Edge vybaven adaptivním řízením Ford a zároveň technologii Active Noise Cancellation. Tento systém sleduje pomocí tří mikrofonů ruchy v kabině a přes audiosystém vysílá opačné zvukové vlny tlumící hluk pronikající od motoru a z okolí vozu.

Edge se bude evropským zákazníkům nabízet se dvěma verzemi vznětového motoru 2.0 Duratorq TDCi: varianta 132 kW/180 koní nabídne točivý moment 400 Nm a se šestistupňovou manuální převodovkou předpokládanou hodnotu emisí CO2 149 g/km; silnější disponuje výkonem 154 kW/210 koní, točivým momentem 450 Nm a ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou PowerShift vybavenou řazením páčkami na volantu má předpokládanou hodnotu emisí CO2 159 g/km.

Ford-Edge-Concept

Nejpokročilejší Ford Focus ST

Nejpokročilejší Focus ST všech dob nabízí nové technologie řízení podvozku, nově naladěné odpružení, tlumení i řízení a zakázkové pneumatiky zaručující ještě lepší reakce, vyvážení a celkově vyspělejší jízdní projev. Poprvé Focus ST umožní výběr ze dvou motorů – zážehového a vznětového.

První vznětový Focus ST posouvá každodenní použitelnost a sportovní vlastnosti na novou úroveň, když dosahuje nejnižší spotřeby paliva a emisí CO2 ze všech sportovních vozů Ford; motorizace 2.0 TDCi 136 kW/185 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy, má spotřebu paliva 4,2 l/100 km a emise CO2 110 g/km.

Pro zákazníky, kteří dávají přednost zážehovým motorům, je k dispozici 2.0 EcoBoost 184 kW/250 koní pyšnící se zrychlením 0-100 km/h za 6,5 sekundy, kombinovanou spotřebou 6,8 l/100 km a emisemi CO2 159 g/km. Oba modely poprvé nabídnou systém Stop-Start, jenž u motoru EcoBoost snižuje spotřebu o šest procent a činí z něj nejúspornější zážehový Focus ST všech dob.

„Věřím, že tyto skvělé nové vozy zahajují další úspěšný rok pro Ford of Europe,“ řekl Odell. „2015 bude rokem, kdy Ford of Europe předvede další významné pokroky v transformaci své modelové nabídky.“

2015_Ford-Focus-ST-02

Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru