Ford_Otosan-tovarna_Rumunsko_Craiova

Ford Otosan posouvá továrnu Fordu v Craiově vstříc elektrické budoucnosti

Od Josef Pelikán | Zdroj a foto: Ford - Tisková zpráva - 10. 7. 2022


Ford of Europe oficiálně převedl vlastnictví svého rumunského závodu na společnost Ford Otosan, a pokračuje tak v urychlené transformaci svého podnikání v Evropě s cílem dosáhnout plně elektrické budoucnosti. Po předchozím oznámení a schválení regulačními orgány byla nyní dohoda mezi Ford of Europe a Ford Otosan dokončena.

Spojením výrobní kapacity závodu v Craiově s rozsáhlými zkušenostmi společnosti Ford Otosan v oblasti designu, konstrukce a výroby užitkových vozidel bude tento závod hrát klíčovou roli v plánech společnosti Ford na elektrifikaci a rozvoj užitkových vozidel v Evropě.

„Ford využívá strategická partnerství k lepšímu využití zdrojů sdílením investic a využíváním širšího souboru odborných znalostí, čímž zvyšuje své kapacity v oblasti elektrických a užitkových vozidel v Evropě,“ řekl Stuart Rowley, předseda představenstva Ford of Europe.

Společnost Ford Otosan rovněž oznámila, že v příštích třech letech plánuje investovat do závodu 490 milionů eur, aby podpořila růst výroby.

V Craiově se bude vyrábět nová generace modelu Transit Courier, včetně verzí van a kombi. Model navržený a zkonstruovaný společností Ford Otosan bude uveden na trh v roce 2023, přičemž výroba všech elektrických verzí bude zahájena v roce 2024.

FORD továrna CRAIOVA

Ford Otosan bude v závodě v Craiově pokračovat ve výrobě svého nejprodávanějšího evropského osobního vozu Ford Puma a v roce 2024 zahájí výrobu jeho nové plně elektrické verze.

„Akvizicí závodu v Craiově rozšiřuje Ford Otosan své výrobní zkušenosti a schopnosti o mezinárodní operace,“ řekl Güven Ozyurt, generální ředitel společnosti Ford Otosan. „Vysoce kvalifikovaní zaměstnanci z Craiovy a jejich vynikající práce při výrobě některých z nejoceňovanějších produktů značky Ford navážou na úspěšnou historii společnosti Ford Otosan. Craiova bude těžit z odborné základny a předávání znalostí díky zkušenostem společnosti Ford Otosan v oblasti navrhování, konstrukce a výroby užitkových vozidel i elektrifikace.“

Ford také nadále pokračuje v přestavbě svého závodu v německém Kolíně nad Rýnem za 2 miliardy dolarů, kde bude od roku 2023 vyrábět osobní elektromobily.

Teprve před několika dny Ford potvrdil, že si vybral svůj závod ve španělské Valencii jako preferované místo pro montáž vozidel založených na nové architektuře pro elektrické vozy. Po schválení produktového plánu by se tak v závodě ve Valencii mohly začít vyrábět průlomové elektromobily nové generace.

Do roku 2026 plánuje Ford v Evropě prodávat 600 000 elektromobilů ročně, čímž podpoří globální cíl vyrábět do roku 2026 více než 2 miliony elektromobilů ročně.

Ford oficiálně převzal závod v Craiově před 14 lety, investoval do něj 2 miliardy dolarů a přeměnil ho na výrobní závod splňující nejmodernější standardy.

Jedno auto každých 67 sekund. To je tempo rumunské továrny Fordu. Vyzkoušeli jsme si, jaké je montovat auto

Tato dohoda posílí pozici společnosti Ford Otosan jako největšího výrobce užitkových vozidel v Evropě a rozšíří její působení na mezinárodní úrovni, aby vytvořila udržitelnou hodnotu pro své akcionáře. Po připojení závodu v Craiově přesáhne celková roční výrobní kapacita společnosti Ford Otosan 900 000 vozidel.

Ford Otosan, společný podnik Ford, v němž jsou Ford a Koç Holding majoritními akcionáři, je jedním z nejdéle fungujících a nejúspěšnějších společných podniků v celosvětovém automobilovém průmyslu.

Na slavnostním předání závodu, které se konalo v Craiově za účasti rumunského premiéra a zástupců společnosti Ford Otosan, Stuart Rowley řekl: „Provoz v Craiově má za sebou úspěšné výsledky v oblasti konkurenceschopnosti a flexibility na světové úrovni, což dokládá úspěch modelů Ford EcoSport, Puma a motorů 1,0 l EcoBoost na evropském trhu. Tato iniciativa podpoří strategii společnosti Ford pokračovat v budování prosperujícího evropského byznysu a dosáhnout cíle nulových emisí u všech prodaných vozů a uhlíkové neutrality v celé své evropské působnosti zahrnující zařízení, logistiku a dodavatele do roku 2035.“