Ford Mustang je pořádný americký muscle car a verze Shelby GT 350 přidává spoustu výkonu, ale i dalšího vylepšení navíc. Pokud dokonale znáte auto i trať, jistě si s ním užijete spoustu zábavy, ale pokud minimálně jedno z toho selže, pak to může být naopak velký problém.

A minimálně jedno z toho selhalo u řidiče červeného Fordu Mustang Shelby GT350, který se s ním rozhodl v neděli 21. dubna 2019 vyrazit na turistické jízdy na Severní Smyčce Nürburgringu. Osudovou chybu totiž udělal v zatáčce, která se jmenuje Brünnchen. Ostatně jako velká spousta jiných řidičů…

Omlouvá ho ale to, že jde o zatáčku, kterou nelze jet tzv. „na oči“. Je to pravotočivá zatáčka do kopce, ovšem s velmi pozdním apexem. Pokud si ji tedy řidič najede tak, jak do ní vidí, pak se mu může stát přesně to, co tomuto řidiči.

První jízda: Jak funguje pětimetrová Kia Stinger GT s 370 koňmi na Nürburgringu?

Ve videu tak vidíme, že jeho nájezd do zatáčky byl příliš brzký a moc rychlý. Auto tak šlo po předku ven mimo trať a narazilo levou přední částí do svodidel. Viditelně je po srážce poškozen levý přední roh, včetně zavěšení kola. Aktivovány byly i airbagy. Řidič vypadá naštěstí nezraněn.

Poškozena jsou však také svodidla. A to znamená nejen to, že trať musí být z důvodu jejich výměny zavřena, ale také to, že řidič bude muset právě jejich výměnu (i škodu po zavření trati) nahradit.

A co je na Fordu Mustang Shelby GT350 speciálního? Oproti obyčejnému mustangu má vylepšenou techniku, ale i aerodynamiku. Pochlubit se tak může například aktivní mřížkou chladiče či zcela novým křídlem, které může být na přání vybaveno i Gurneyho klapkou. Jde o prvky, které byly důkladně testovány v aerodynamickém tunelu, ale i na závodních okruzích.

Pod kapotou je atmosférický vidlicový 5,2litrový osmiválec, jehož maximální výkon je 392 kW/533 koní a točivý moment vrcholí 582 Nm. Poháněna je prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec výhradně zadní náprava.

Přečtěte si také:  Ford Focus RS v současné generaci už nebude. Zabily ho přísné emisní normy

Lepší ovladatelnost zajišťuje zcela přepracovaný podvozek, který dostal nové pružiny, ale zejména jinak nastavené aktivní odpružení MagneRide. Kola jsou 19″ a obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 295/35 R19 vpředu a 305/35 R19 vzadu. Vylepšen je samozřejmě také brzdový systém. O zastavení se starají kotouče Brembo, vpředu se šestipístkovými a vzadu se čtyřpístkovými třmeny.