2022-FORD_FOCUS_ST- (1)

Ford Focus ST dostává sadu ST pro závodní trať s nastavitelným podvozkem KW Automotive

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Ford - Tisková zpráva - 26. 9. 2022


Opravdoví vyznavači sportovní jízdy mohou nyní ještě zvýšit okruhový potenciál svého Fordu Focus ST díky nové volitelné Sadě ST pro závodní trať, určené pro nejnovější generaci tohoto sportovního modelu.

Sada ST pro závodní trať, vyvinutá divizí Ford Performance a důkladně testovaná na zkušebních polygonech Fordu i na slavné Severní smyčce Nürburgringu, je k dispozici výhradně pro pětidveřový hatchback se šestistupňovou manuální převodovkou. Dodává se přímo z výroby a přináší nižší hmotnost spolu s intenzivnějším zážitkem ze sportovní jízdy.

Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 206 kW/280 koní akceleruje Focus ST z nuly na 100 km/h za 5,7 s a vyvine rychlost až 250 km/h. Sada ST pro závodní trať s nastavitelným podvozkem KW Automotive a odlehčenými koly umožňuje řidičům naladit jízdní vlastnosti vozu s ohledem na maximální ovladatelnost na závodním okruhu.

Součástí Sady ST pro závodní trať jsou také brzdové kotouče o průměru 363 mm s brzdiči Brembo a nová specifikace pneumatik, která vozu uděluje maximální trakci a agilitu.

Přečtěte si také:  Ford Focus má po modernizaci. ST zůstalo, nafťák nikoliv

„Díky nové Sadě ST pro závodní trať se špičkovými technickými komponenty se z Focusu ST stává ostrý hatchback mimořádně vhodný na okruhy,“ řekl Stefan Muenzinger, ředitel Ford Performance pro Evropu. „Nastavitelné odpružení, obrovské brzdy a přilnavé pneumatiky pomáhají optimalizovat výkon, minimalizovat naklánění karoserie a maximalizovat zábavu za volantem – a o tu jde v tomto voze především.“

Focus ST se Sadou ST pro závodní trať lze ode dneška objednávat v Belgii, České republice, Finsku, Francii, Irsku, Maďarsku, Německu, Portugalsku, Rakousku, Rumunsku, Řecku, Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii, přičemž první vozy s Track Packem budou dodány v listopadu.

Jízdní vlastnosti pro závodní okruh

Podvozek ze Sady ST pro závodní trať, vyvinutý ve spolupráci se společností KW Automotive, je vybaven tlumiči pérování s nerezovým pláštěm, které nabízejí nastavení útlumu ve stlačení ve 12 krocích a nastavení útlumu v roztažení („odskoku“) v 16 krocích. Tyto dva režimy nastavení umožňují pravidelným účastníkům okruhových dnů vyladit reakce odpružení jejich Focusu ST, a dokonce upravit chování vozu podle konkrétního okruhu.

2022-FORD_FOCUS_ST-3

Tlumiče jsou kombinovány s práškově lakovanými pružinami, které jsou oproti standardnímu Focusu ST až o 50 % tužší a snižují světlou výšku o 10 mm. Výsledkem jsou rychlejší změny směru díky nižšímu těžišti a menším náklonům karoserie. Tam, kde to umožňuje legislativa, mohou řidiči snížit světlou výšku o dalších pět milimetrů.

19palcová kola z lehké slitiny se vyrábějí procesem tlakového tvarování, při kterém se hliníková slitina zhutňuje, aby se i při menším množství materiálu (a tedy nižší hmotnosti) zachovala pevnost v tahu a zvýšila odolnost proti nárazům. Kola jsou tak o 10 % lehčí než standardní a mohou rychleji měnit směr ve vertikální ose, což zlepšuje kontakt pneumatiky s asfaltem při akceleraci, brzdění i zatáčení. Kola jsou obuta do specifických pneumatik Pirelli P Zero Corsa s optimalizovanou přilnavostí, které vozu zajišťují nekompromisní jízdní vlastnosti na závodním okruhu a na suché vozovce.

Posílením prošly rovněž brzdy. Přední kotouče mají o 10 % větší průměr než standardní 330mm verze, což v kombinaci s pevnými čtyřpístkovými třmeny Brembo zlepšuje nástup brzd a poskytuje větší plochu pro rychlejší odvod tepla. Omezuje se tak vadnutí způsobené teplem při delších jízdách na okruhu.

Přečtěte si také:  Hyundai i30 N jsme vzali na Salzburgring. Dlouhé rovinky i ostré brzdění jej důkladně prověřily

Ostřejší chování v zatáčkách, ostřejší vzhled

Specifický exteriérový styling Sady ST pro závodní trať uděluje vozu ještě výraznější vzhled než loni představený nový design, který podtrhl sportovní charakter Focusu ST.

Zadní spoiler, zadní difuzor a stylizované otvory v předním nárazníku jsou bez ohledu na barvu karoserie vyvedeny v lesklém černém odstínu Agate. Všechny tři prvky mají pasivní aerodynamický účinek – optimalizují přítlak a stabilitu.

Střecha Focusu ST se Sadou ST pro závodní trať, přední horní mřížka a kryty zpětných zrcátek jsou rovněž lakovány lesklým černým odstínem Agate. Podobný tmavý vzhled s vysokým leskem mají také kola z lehké slitiny, za nimiž prosvítají brzdové třmeny výrazné červené barvy.

K dalším exkluzivním detailům exteriéru patří decentní černé obrysy loga ST namísto standardních chromovaných. V nabídce laků karoserie nechybí černá Agate, červená Fantastic, bílá Frozen, šedá Magnetic a zelená Mean Green, určená výhradně pro ST.

2022-FORD_FOCUS_ST-2

Ford loni představil také zcela nové prvky interiéru Focusu ST, mj. ve vlastní režii vyvinutá sedadla Ford Performance, která řidičům Focusu ST se Sadou ST pro závodní trať nabídnou při jízdě na okruhu vynikající vedení těla a zároveň pohodlí.

K pokročilým technologiím v interiéru patří 13,2“ středová dotyková obrazovka s intuitivním rozhraním, díky němuž se řidiči dostanou ke každé aplikaci, informaci nebo ovládacímu prvku na několik málo kliknutí.

Přečtěte si také:  Ferrari Purosangue se stále testuje na okruhu. Řidič s ním jede, jak kdyby auto ukradl

Zážehový motor 2.3 EcoBoost, přeplňovaný dvoucestným (twin-scroll) turbodmychadlem s technologií anti-lag, dosahuje výkonu 206 kW/280 koní v 5500 ot./min a točivého momentu 420 Nm v 3000-4000 ot./min. Jízdní dynamiku zvyšují rovněž funkce jako možnost řazení nahoru bez ubrání plynu nebo inovativní elektronicky řízený samosvorný diferenciál (eLSD) s hydraulicky ovládanými spojkami, který dokáže přenést až 100 % dostupného točivého momentu na kolo s lepší trakcí. Toto řešení funguje rychleji a přesněji než mechanický samosvorný diferenciál a navíc preventivně upravuje rozdělení hnací síly na základě vstupů z nejrůznějších snímačů ve voze.

Řidiči mohou využít i přepínatelné jízdní režimy, které mění charakteristiku eLSD, plynu, elektronického posilovače řízení a elektronického stabilizačního systému (ESC). Režim Track pak posouvá práh intervence ESC tak, aby při jízdě na závodním okruhu vůz reagoval na pokyny řidiče ještě bezprostředněji.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek