Bürstner Ford Transit Custom

Ford a Erwin Hymer Group uzavírají partnerství. Ford bude dodávat dodávky pro stavbu obytných vozů

Od Josef Pelikán | Zdroj a foto: Ford - Tisková zpráva - 24. 1. 2022 0

Společnosti Ford-Werke GmbH z Kolína nad Rýnem a Erwin Hymer Group (EHG) z Bad Waldsee oznámily podpis rámcové smlouvy o dodávkách vozů Ford Transit a Ford Transit Custom jako základních modelů pro rekreační a obytné přestavby. Ford bude s EHG spolupracovat také při vývoji vozidel pro volný čas.

Vedle toho se Ford a EHG dohodly na strategickém partnerství, které formalizuje společný pohled na budoucí potřeby zákazníků volnočasových vozidel, regulační prostředí, emisní legislativu, elektrifikaci, digitalizaci, konektivitu a integraci asistenčních systémů. 

Přečtěte si také:  Test Ford Mustang Mach-E AWD (2021)

Dohoda umožní oběma společnostem dále těžit z trhu s rekreačními vozidly, který v posledních osmi letech značně narostl, a vytvořit tak pro Ford nové příležitosti, zatímco EHG – lídr evropského trhu s obytnými automobily – rozšíří svoji dodavatelskou základnu a zlepší svoji schopnost dodávek, která byla omezena krizí v oblasti polovodičů. EHG je zároveň součástí skupiny Thor Industries, největšího světového výrobce vozidel pro volný čas, a za další výhodu Fordu považuje, že modelovou řadu Transit vyrábí také v Severní Americe a Číně.

Obytné vozy všech velikostí a typů

Nová smlouva o dodávkách zahrnuje modely Ford Transit v provedení Van a Skeletal Chassis Cab, stejně jako vozy Ford Transit Custom kombi. EHG je bude přestavovat na obytné dodávky, polointegrované obytné vozy a obytné vozy s alkovnou. Ford bude dárcovské vozy vyrábět ve svém závodě v tureckém Kocaeli, dodávány budou postupně v letech 2022 až 2024. Ford investuje do rozšíření výrobních kapacit v Kocaeli a posiluje také svou organizační strukturu ve svých evropských i německých podnikových divizích.

Etrusco CV600 DB - Ford Transit

Etrusco CV600 DB – Ford Transit

EHG očekává silný nárůst poptávky po kompaktních obytných vozech na bázi Transitu Custom, protože díky své univerzálnosti, ovladatelnosti a velikosti jsou vhodné pro každodenní používání. Stále oblíbenější jsou obytné vozy s výklopnou střechou (nabízené s krátkým nebo dlouhým rozvorem), protože zákazníkům ponechávají možnost vjezdu do výškově omezených prostor typu vícepodlažních parkovišť či trajektů.

Přečtěte si také:  Automobilky nevyrábějí jen auta. Těchto 8 má za sebou úspěch i v leteckém průmyslu

Obchodní spolupráce s tradicí

Dnešní oznámení není první obchodní dohodou mezi společnostmi Ford a EHG. Již na počátku 80. let se Ford Transit stal základem pro Hymercar, první obytný vůz značky Hymer. V roce 2004 se společnosti Ford a Hymer dohodly na využití dárcovských vozidel Ford pro polointegrované i plně integrované obytné vozy a obytné vozy s alkovnou.

„Dvě řady Ford Transit nás přesvědčily jako dárcovská vozidla pro naše značky. Naši zákazníci ocení zejména jejich všestrannost, inovativní asistenční technologie a atraktivní design. Ford má také jasnou strategii rozvoje svého podnikání v oblasti užitkových vozidel v Evropě, což považujeme za zásadní pro další rozšiřování dlouhodobé spolupráce,“ řekl Martin Brandt, generální ředitel skupiny Erwin Hymer.

„Ve Fordu máme dlouholeté zkušenosti s obytnými vozy i velkou vášeň pro ně. Jsme také nadšeni, že modely Transit a Transit Custom, zejména nové řady Active a Trail, oslovily skupinu Erwin Hymer Group a že budeme dodávat dalšímu silnému a inovativnímu partnerovi v jednom z nejrychleji rostoucích automobilových segmentů na evropském trhu,“ řekl Hans-Jörg Klein, místopředseda představenstva Ford-Werke GmbH.

Přečtěte si také:  Ford ukazuje, jak natáčel propagační video s novým Rangerem Raptor. Kaskadér si ho vážně užil

Mladší zákazníci jsou hnací silou růstu a inovací

Typický zákazník obytných vozů se mění, což pro konstruktéry představuje nové výzvy a příležitosti k růstu. Přestože 45 % všech nových obytných vozů registrovaných v Německu v roce 2020 si pořídili zákazníci ve věku 55 až 64 let, obytné vozy stále více přitahují i mladší kupující. To vede k novým konstrukcím s moderními půdorysy, chytřejším řešením vnitřního zařízení, rozsáhlejším příslušenstvím a svěžím vnějším stylem včetně dvoubarevného lakování. Mezi tyto mladší zákazníky patří nezadaní lidé i rodiny toužící po flexibilnějším životním stylu, v němž se může obytný vůz stát mobilní kanceláří nebo trvalým domovem v rámci trendu „života v dodávce“.