Jestli k Ferrari něco opravdu neodmyslitelně patří, pak je to skvělý, a hlavně výrazný zvuk jeho motorů. Jenomže s blízkým nástupem elektromobility, který se nevyhne ani Ferrari by zákazníci o zvukový projev aut přišli. A to se automobilce nelíbí, protože si moc dobře uvědomuje, že bez toho ta jízda nebude „to pravé ořechové“.
Ostatně i sama automobilka moc dobře ví, že především u takto výkonných aut je právě zvukový projev důležitý. Nejen, že doplňuje požitek z jízdy, ale navíc dává řidiči zpětnou vazbu o jízdě. Pokud ovšem autu chybí výfuk a klasický spalovací motor, jízda je sice klidnější, ale to pro potřeby supersportů není přínosem. Spíše naopak.
Ferrari proto pracuje na systému, který by jeho budoucím elektromobilům umožnil mít zvuk reagující na rychlost a jízdu. Automobilka proto chce dát zvuk elektromotorům. Dokonce už si nechala patentovat první nápady, o čemž informoval magazín Carbuzz. V patentu se mluví o silničním vozidle vybaveném reprodukčním zařízením pro realizaci zvuku, které bude propojeno s elektromotorem. Zjednodušeně řečeno by to mělo znamenat, že Ferrari nadělí jednomu nebo více elektromotorům zvuk, který odvede do zadní části auta. Vlastně půjde o něco, jako elektrifikovaný výfuk. Cílem je tedy spojit to, co se fyzicky děje v hnacím ústrojí se zvukem.
Elektromobily svět nespasí, ukazuje průzkum. Škodlivé emise prý vytvářejí všechna auta
Vše je zatím ve fázi testování, ale dle všeho by Ferrari mělo přijít se systémem, který bude produkovat různý zvuk v závislosti na rychlosti auta. Jak přesně to ale bude fungovat je zatím otázkou. Nicméně nejde o jedinou automobilku, která se vytvářením zvuku pro elektromobily zabývá. Všechny ostatní jej ale pouštějí přes reproduktory přímo do auta.