Ferrari potvrdilo chystané SUV. Uvedeno bude ještě letos a s atmosférickým dvanáctiválcem pod kapotou

Od Anina Russová | Zdroj a foto: Ferrari - 17. 6. 2022 0

Seznamte se s modelem Purosangue, historicky prvním SUV od Ferrari, které mu ale odmítá říkat SUV. Místo toho jej označuje jako „jiné než ostatní“ a oznámilo, že dostane spalovací motor a že neočekává jeho vysokou produkci.

Ferrari ale není jedinou značkou, které se označení SUV moc nelíbí. Ostatně, byl to Rolls-Royce, kterému se toto označení pro model Cullinan nezamlouvalo a raději jej označovalo jako „high-sided vehicle“. SUV je totiž zkratkou sportovně užitkového auta a Cullinan není podle značky ani sportovní a už vůbec ne užitkový. Jenomže nikdo jej jinak, než jako SUV nakonec neoznačuje, a jsme si jisti, že podobné to bude s Purosangue. A pro dnešek u tohoto označení zůstaneme i my.

Přečtěte si také:  Lamborghini hlásí velký úspěch. Za čtyři roky prodalo 20 000 kusů modelu Urus

Model Purosangue už byl ohlášen asi před čtyřmi lety, jenomže od té doby se nic nedělo. Ovšem ve čtvrtek se Ferrari konečně odhodlalo a své vůbec první SUV nejen, že definitivně potvrdilo, ale rovnou také slíbilo, že bude uvedeno letos v září. Automobilka dále řekla, že tento model by měl být relativně exkluzivním zbožím, žádná tuctovka, jaká je z Lamborghini Urus, které se prodává lépe než rohlíky. Ferrari by rádo udrželo produkci tohoto modelu na maximálně 20 % celkové výroby, což znamená, že ne více než jedno z pěti nových Ferrari, která budou prodána od roku 2023, budou SUV.

Ferrari to s elektromobilitou myslí vážně. Pro EV modely chystá novou výrobní linku

Italové dále potvrdili, že pod kapotou bude atmosférický dvanáctiválec, nejspíš jeden z posledních, protože stále přísnější emisní limity podobným jednotkám utahují opasek. Ferrari ale krom SUV plánuje také nový hypersport, který by měl být ještě exkluzivnější. V celkových dodávkách by neměl mít více než 5 %. Přibližně 10 % pak budou tvořit modely jako 812 Competizione. A je také jasné, že do roku 2026 bude asi 60 % všech vyrobených aut hybridních a následně se přidají i elektromobily.