Letos je to 30 let od chvíle, kdy byl veřejnosti představen nový Škoda Favorit, je to ale také 30 let od doby, kdy jste si mohli poprvé koupit Ferrari F40. A to je mnohem zajímavější výročí…
Supersportovní Ferrari F40 se vyrábělo mezi lety 1987 až 1992. Z výrobních linek sjelo 1311 aut a to přesto, že výroba byla původně plánována jen na 450 kusů. Je to také zároveň poslední auto, na kterém se jakkoliv podílel zakladatel značky Enzo Ferrari.
O tom, že jde o fascinující kus techniky, svědčí už jen jeho design. Všemožná zákoutí na karoserii vytvářejí tu správnou aerodynamiku, a přikrčená silueta a velké křídlo vypadají prostě báječně. Jenže neméně působivé to je pod vnějším kabátem.
Mezi nápravami se totiž nachází twin-turbo vidlicový osmiválec s objemem 2,9 litru. Jeho výkon 352 kW/478 koní se přes manuální pětistupňovou převodovku dostává na kola zadní nápravy, pro která tehdy Michelin vyvinul zcela nové speciální pneumatiky. Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo otázkou pouhých 4,1 sekundy a maximální rychlost slibovala až 324 km/h.
Ferrari F40 ale nebylo běžné GT, byl to naopak opravdový supersport s registračními značkami. Interiér postrádal jakékoliv komfortní prvky. Co nebylo potřeba pro jízdu, to tady nebylo. Klimatizace, rádio, čalounění? Hledali byste je marně. O to víc jste si ale jízdu užili. To ostatně potvrzuje i přiložené video. Nějaké fotky ze zákulisí tohoto natáčení můžete zhlédnout zde.
Chtěli byste jedno takové Ferrari také vlastnit? Není problém! Za mrzký peníz je dokonce „jedno skoro takové“ na prodej v České republice… :D