Technický ředitel Ferrari Michael Leiters v rozhovoru pro Top Gear přiznal, že automobilce – co se motorů V12 týče – tak trochu teče do bot. Ne snad, že by měla technické problémy, ale přísné emise jsou neúprosné. Automobilka sice za jeho zachování bojuje, ale emisní a hlukové limity jdou stále proti ní. Podle Michaela se Ferrari bude snažit tak dlouho, jak jen to bude možné, aby V12 na trhu zachovalo, ale dříve nebo později tato pohádka prý skončí. O tom mluví i další italská značka, s V12 se bude asi loučit i Lamborghini.
Ostatně, Ferrari už dnes přistupuje k osazování svých modelů osmiválci. Není na nich nic špatného, pořád je to „dospělý“ motor, ze kterého je možné dostávat opravdu parádní výkon i zvuk. Ale prostě to není V12, kterou Ferrari využívá od prvopočátků značky.
Problém je, že Ferrari, stejně jako jiné automobilky, musí splňovat přísnou evropskou emisní normu nejen pro modely, ale i pro celou flotilu, ale zároveň i jiné, leč neméně přísné emisní normy v Číně a v USA, kam svá auta taktéž dodává. A to není jednoduché.
Navíc se začínají zavádět také hlukové předpisy, které se snaží všechna auta trochu utišit. Nedávno jsme vám o tom říkali ve spojitosti s Mercedes-AMG, který už hlukové limity pocítil na vlastní výfukové soustavy. A jestli něco V12 ve Ferrari umí, tak fantasticky ječet! A to se bohužel v dnešním světe plném příkazů, zákazů a norem prostě nenosí.
Je to škoda a bohužel si myslíme, že bude hůř. Máte-li tu možnost, investujte do V12 od Ferrari. Jednou to bude memento doby, kdy auta mohla dělat hluk, jezdit rychle a kdy mohla vzbuzovat emoce.