Ferrari 296 GTB
Ferrari 296 GTB

Asi jste zaznamenali, že Ferrari před časem představilo nový model 296 GTB. Jde o plug-in hybrid se šestiválcem a po sítí se začalo šířit, že jde o tentýž motor, který má také Maserati MC20. To ale Ferrari rezolutně odmítá, prý jde o motor vlastní konstrukce.

Plug-in hybridní Ferrari 296 GTB má pod kapotou třílitrový šestiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Jeho přesný zdvihový objem 2996 ccm, což se propisuje i do samotného názvu – „29“ objem motoru a „6“ jako počet válců. Zajímavé je, že obě řady válců mají překvapivě vysoký úhel rozevření (120 stupňů). Výkon spalovací jednotky je 663 koní, kterým pomáhá ještě elektromotor se 166 koňmi, díky čemuž je konečný výkon soustavy 830 koní.

Přečtěte si také:  BMW chystá pro nový modelový rok nové motory, prvky výbavy, ale i karbonovou střechu pro BMW řady 4

Ferrari 296 GTB dokáže jezdit i čistě na elektřinu, přičemž energii ukládá do akumulátorů s kapacitou 7,45 kWh. Elektromotor samozřejmě pomáhá hlavně s dynamikou, ale ani ekologická jízda mu nečiní problémy. Čistě bezemisně, tedy jen na elektrický pohon ujede 25 kilometrů.

Ale zpět k původu motoru. Pro to, že se v případě Maserati a Ferrari jedná o stejný šestiválec, hovoří fakt, že by to nebylo poprvé, ale také to, že oba motory mají stejný zdvih (82 mm) i vrtání (88 mm). Jen drobně se liší zdvihový objem válců, Ferrari má „jen“ 2992 ccm, zatímco Maserati ho zaokrouhlilo na rovné 3000 ccm. Ovšem to zásadní je rozevření válců, protože Maserati u svého šestiválce použilo rozevření válců v 90° a má výkon „jen“ 630 koní.

Přečtěte si také:  Za první pololetí přibylo mezi vozy na alternativní paliva nejvíce těch s pohonem na LPG

Technický šéf automobilky Ferrari Michael Leiters to pro britský magazín Autocar komentoval se slovy, že oba motory spolu technicky nijak nesouvisí a každý z nich je z vlastního vývoje. Stejný zdvih i vrtání vysvětlil tak, že je pro motory Ferrari typický již mnoho let. Své k tomu řeklo i Maserati a to už při oficiálním představení modelu MC20. Značka totiž prezentovala, že o „100% motor Maserati“.

Maserati MC20
Maserati MC20

Mimochodem, i z hlediska propojení a majetku se sluší dodat, že zatímco Ferrari je tak trošku vlastní svět, protože jeho akcie jsou veřejně obchodovatelné na veřejné burze, přičemž jejich velkou část ovládá holdingová společnost Exor N.V. a 10% podíl vlastní i druhý syn Enza Ferrari Pierro Ferrari. Maserati spadá pod společnost Stellantis, která vznikla nedávný sloučením koncernů FCA a PSA.

Přidat komentář