Také máte občas to štěstí, že na silnici potkáte nějaký ten automobilový skvost? I v Česku jich jezdí dost, ale bohužel se nikomu z nás asi nikdy nepoštěstí potkat pohromadě dvě tak rozdílná, přesto jedinečná auta, jaká si můžete prohlédnout v dnešním videu. Jde o setkání dvou generací, dvou aut, která se zapsala do historie, po kterých tisíce touží, přičemž vlastnit je budou je jednotky. Jsou to dvě auta, která definovala svou dobu a ve školách se o nich učí. Mluvíme o Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse a Ferrari 250 GTO.

Začneme u Bugatti a vysvětlení toho, proč jej popisujeme tak, jak se výše můžete dočíst. Důvod je prostý. Jde o jedno z mála aut, které zvládlo překonat rychlost 400 km/h. Do historie se zapsalo také díky svému designu, který v době uvedení vozu, tedy v roce 2005, vyvolal velké pozdvižení. A v neposlední řadě musíme zmínit jeho výkon, protože Verony naladěný na 1001 koně byl prvním produkčním autem, které z výroby dostalo tak monstrózní sílu. A jedinečnosti tohoto vozu tedy netřeba nijak diskutovat.

Jak se vyvíjela „superFerrari“? Podívejte se na 250 GTO, 288 GTO, F40, F50, Enzo, LaFerrari i SF90 Stradale

Skoro jako pornografie

Ale opravdovým bonbónkem je právě Ferrari 250 GTO. Pokud byste v automobilové historii hledali něco, co nemá konkurenci, co bylo oficiálně prohlášeno za umění a co cenovkou atakuje neuvěřitelné výše, pak je to 250 GTO. Mezi lety 1962 a 1964 jich bylo vyrobeno jen 39, a přestože drtivá většina z nich excelovala na různých závodních tratích, říká se, že se dnešních dnů dochovala úplně všechna. Italským soudem byl tento vůz označen za umění. Oficiálně jde o nejcennější sběratelský vůz na světě, jehož ceny se pohybují i v relacích překračujících 50 milionů dolarů.

Pokud už jsme vás dostatečně navnadili, a je nám jasné, že ano, pohodlně se usaďte a užijte si osm minut absolutní autařské dokonalosti. Tahle dvě auta se totiž před nedávnem potkala v na běžné silnici a je to podívaná, jakou asi naživo nikdy nezažijeme. Už jen vidět Ferrari v hodnotě státního rozpočtu České republiky jak jen tak jede špinavou ulicí, kde ho kdokoliv může nabourat, je skoro neuvěřitelné. A ten zvuk! Do videa naštěstí není přidána žádná hudba, nikdo v něm nemluví, ale přesto vám garantujeme, že volume otočíte úplně doprava. Chvíli je slyšet monstrózní jednotka Bugatti, chvíli surová dokonalost Ferrari. Jen pokud to video viděli zástupci pojišťoven obou řidičů, nejspíš se lehce opotili.

Přečtěte si také:  Na jedinečné Ferrari čekal rok. Šest hodin od převzetí jej zcela zničil při nehodě

Vzhledem k tomu, že toto konkrétní GTO je historicky druhé vyrobené a první, které kdy bylo nasazeno na závodní trať, přičemž jeho historie je zajímavější než cokoliv jiného, jen představa drobného městského ťukance je na infarkt.