Když byla představena Kia Stinger, způsobilo to vzrušení. To nepolevovalo ani po prvním svezení, protože jde o velmi povedené auto za rozumnou cenu. Speciálně pokud budeme mluvit o vrcholné verzi GT s 3,3litrovým šestiválcem. Teď se chystá facelift, který přinese několik zajímavých novinek, včetně těch pod kapotou. Testovací prototypy už jezdí po silnici.
Modernizované provedení Kii Stinger by mělo přijít na trhy už letos a přinese jak designové, tak i technické změny. Magazín thekoreancarblog.com přinesl první špionážní fotky, ale i informace o tom, co nás čeká.
Korejská automobilka by měla modernizovaný Stinger ukázat letos v červenci. O změnách vzhledu zatím nevíme zhola nic, ale na špionážních fotkách si můžeme prohlédnout nově tvarované LED denní svícení- Očekávat můžeme i přepracovaný nárazník. Vidět jsou také nové designy kol. Několika změn se jistě dočkáme i vzadu, mělo by jít třeba o propojení zadních světel, podobně jako to má Proceed.
Modernizace se dá očekávat i v interiéru. Nový má být infotainment s větším displejem s úhlopříčkou až 12,3 palců. Mělo by jít o tentýž palubní systém, který před časem dostal crossover XCeed, a stejně jako právě u XCeedu by neměl ve faceliftovaném Stingeru chybět ani digitální přístrojový štít.
Kia představila model ProCeed GT Line a GT. Už jsme se s ním svezli
Mnohem zajímavější jsou ale změny u pohonných jednotek. Skvělou zprávou je, že vrcholný vidlicový šestiválec má zůstat. Jeho objem ale z 3,3 litru naroste na 3,5 litru. Přeplňování dvěma turbodmychadly zůstane také, ale vzroste výkon. Nový motor Smartstream G3.5 FR T-GDI bude vybaven kombinací přímého a nepřímého vstřikování, měl by být o 7 kW/10 koní (280 kW/380 koní) výkonnější a zároveň má mít o 20 Nm vyšší točivý moment (530 Nm) než starší 3,3 T-GDI. Současně s tím by však měla o 6 % klesnou spotřeba paliva.
Novinkou má být i slabší čtyřválec, který nahradí starší dvoulitr. Půjde o motor 2,5 T-GDi s výkonem 228 kW/310 koní a točivým momentem 430 Nm. Naftový čtyřválec 2,2 CRDi by měl zůstat.
Všechny motory by měly být spojeny s automatickými převodovkami. Zatímco šestiválec má dostat klasický automat, tak oba čtyřválce mají mít osmistupňové dvouspojkové převodovky DCT s mokrými spojkami.
Prosákly také informace o tom, že by se konečně měl objevit i lepší výfuk, respektive by měly do výfukového potrubí přibýt zvukové klapky. To by pak šestiválec mohl znít ještě mnohem lépe.
Otázkou je ale další osud modelu. Kia Stinger je v první generaci sice (hlavně jízdně) velmi příjemným autem, ale z prodejního výsledku žádné rekordy netrhá. Doufejme, že ji nestihne podobný osud jako novou generaci modelu Optima, který už se do Evropy nedostal.