test-2020-ram-1500-57-v8-hemi-4x4- (13)

Evropská federace cyklistů chce zakázat americké pick-upy na evropských silnicích. Jsou příliš velké a nebezpečné

Autor: Anina Russová - Zdroj: Evropská federace cyklistů, Politico Europe - Foto: Pavel Srp - 15. 10. 2023


Evropští aktivisté si našli další cíl svých špatných nálad. Po spalovacích motorech, řidičích jako takových a SUV jsou to pick-upy. Podle aktivistů jsou americká velká auta zbytečná, nebezpečná, a navíc jejich dovoz zhoršuje životní prostředí. Aktivisté proto po EU požadují, aby zakázala dovoz těchto aut.

Faktem je, že americké pick-upy jsou zřejmě mezi evropskými zákazníky celkem vyhledávané. V roce 2019 jich do EU bylo přivezeno 2900. Ovšem v roce 2022 jich bylo už 6800. Nejčastěji šlo o Dodge Ram, který byl zastoupený 60 %. I my jsme tento monstrózní a skvělý pick-up měli v testu, který si můžete přečíst v odkaze níže. Dovoz takových aut do Evropy navíc s největší pravděpodobností časem vzroste. Dle některých odborníků se to dá očekávat hlavně po roce 2035, kdy evropské automobilky přestanou vyrábět a prodávat auta se spalovacími motory. Výhodou je, že tato dovezená auta nebudou muset splňovat přísná emisní pravidla, což je jeden z bodů, se kterým mají aktivisté velký problém. Požadují proto zavést zákaz dovozu těchto aut a změnu dovozových regulí a pravidel tak, aby se žádné, byť jen podobné auto, do EU nedostalo.

Evropská federace cyklistů proto pěti eurokomisařům zaslala dopis, ve kterém před americkými pick-upy varuje. Podle nich není možné, aby na evropských silnicích jezdila auta, jejichž přední část je „vyšší než 10leté dítě, ze kterých není vidět a u kterých je prokázáno, že zabíjí nebo vážně zraňují účastníky silničního provozu.“ Už začátkem tohoto roku pak došel belgický institut pro bezpečnost silničního provozu VIAS k závěru, že zatímco u řidičů pick-upu je méně pravděpodobné, že se při nehodě zraní, lidé, které srazí, mají mnohem vyšší riziko vážných a smrtelných zranění. Podle něj má chodec nebo cyklista při nehodě s pick-upem 90% pravděpodobnost zranění nebo smrti. A podobné závěry přinesly i americké výzkumy. Podle amerického pojišťovacího institutu je u řidičů pick-upů větší pravděpodobnost, že někoho srazí. A větší pravděpodobnost, že napáchají velké škody.

Jakkoliv je snaha o co největší snížení počtu nehod a mrtvých na silnicích správná, aktivistické skupiny často zapomínají, navíc i schválně, na výchovu a výuku chodců a cyklistů. Několikrát jsme zaznamenali diskuzi, ve které zastánci těchto zákazů, především cyklisté, nechápou, proč by měli dodržovat pravidla provozu. Nechápou, proč by si chodci měli dávat pozor, proč by se měli řídit zákony a pravidly. Všechny skupiny mají bohužel společné jen to, že neustále chtějí něco zakazovat, přikazovat a omezovat. Ale jen řidičům. Je to dobře? Neměla by se pravidla dodržovat na obou stranách? Dejte nám vědět, co si o takových nápadech na zákazy myslíte.

Štítky: , , , , , , ,

4 názory na “Evropská federace cyklistů chce zakázat americké pick-upy na evropských silnicích. Jsou příliš velké a nebezpečné”

  1. Tohle mohli vyplodit jen hyperblbové,kteří v žádném pick upu nikdy neseděli.Říci,že z auta tohoto typu není výhled může opravdu jen totální blb.Naopak díky vyšší stavbě je z něj lepší výhled,než z osobáku.Kamiony,které se na…rou na kdejakou okresku představují podstatně větší riziko,než pick upy.Navíc,kolik za den potkáte kamionů,dodávek,náklaďáků a kolik „amerik“.“Ameriku“kolikrát nepotkáte ani jednou za týden,zato výše zmíněných několik desítek,ne-li stovek za den.A pokud je problém výška,pak by musely ze silnic zmizet všechny náklaďáky a dodávky.Takže opět jeden z výplodů zamindrákovaných chorých mozků.Mimochodem ať si kolečkáři jezdí po cyklostezkách a nemusí se strachovat o své zcela zbytečné životy.

  2. A opět nějací AKTIVISTÉ kterým něco vadí soustavně. A tak v tomto duchu povstala asociace cyklistů s přáním zákazu amerických pikapu. V prvém případě když už tak chtěji jít proti té americe, tak by měli poprosit pana všemyslitele Fialu atˇradějipostaví CYKLISTICKÉ STEZKY a bude na chvíli klid, než vstanou noví bojovníci za povinnost utíkat s červeným praporkem po městských silnicích před každým motorovým vozidlem A jako prvním pokusným polem působnosti může být zlatá Praha.

  3. Já souhlasím se zákazem. Teda s tím rozdílem že bych zakázal cyklisty na silnicích. Zvláště rekreační cyklisty na elektrokolech co jsou líní jet po cyklostezkách a místo toho jezdí skupinově po silnicích nejlépe vedle sebe, případně stylem od krajnice po středovou dělící čáru je to moje.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru