Probudil jsem se do krásného téměř jasného dne, který zaručoval výborné podmínky jak pro jezdce tak i diváky. Nebylo tedy divu sem tam zaslechnout burácivé zvuky linoucí se z výfuků rallyových speciálů projíždějících okolo, a přímo cítit napětí ve vzduchu. Na počasí jsme měli nakonec štěstí celý den, nepršelo.
První sobotní eRZetu, kterou jsem stihl, byla RZ3 s názvem Maják. Tato eRZeta byla zasazena do prostředí lesa, tedy pro mě nejtypičtější prostředí, kde se závody rally jezdí. Soutěžní speciály se mezi stromy míhaly neskutečnou rychlostí a jezdci předváděli umění v jejich ovládání. Většina pilotů dojela tuto etapu bez sebemenších problémů. Po této eRZetě byl ve vedení Abbring (Peugeot 208 T16), za ním zhruba s 10s ztrátou Lappi (Škoda Fabia S2000) a jako třetí dojel Breen (Peugeot 208 T16)
Po té se vozy vydaly do servisního stanoviště, kam jsem směřoval i já.
V servisním stanovišti bylo cítit, mimo spáleného benzínu a gum, na jedné straně napětí a spěch z příprav na další eRZety a na straně druhé byla v servisních stanech vidět naprostá profesionalita a vyrovnanost. Po shlédnutí naprosto dokonalé údržby ve stanech Škoda Mtorsport jsem se rozhodl prohlédnout si zbytek servisní zóny. Ta byla natolik rozsáhlá, že členové soutěžních týmů po ní jezdily většinou na kolech, skútrech nebo když nebylo zbytí a čas tak i běhali. Sem tam se mezi davy návštěvníků mihl soutěžní speciál přijíždějící nebo odjíždějící na eRZetu. Nechyběly různé stánky s občerstvením a upomínkovými předměty. Málem bych zapomněl, samozřejmě, tam kde jsou krásná a rychlá auta, nemohly chybět krásné ženy a dívky.
Jak hladce šly jezdcům první rychlostní zkoušky, tak nejdelší a nejnáročnější rychlostní test Barum Czech Rally Zlín s názvem Troják pořadím na medailových stupních řádně zamíchal. Z kola šly ven hned tři nejlepší posádky v absolutním pořadí.
Dosavadní lídr Abbring odstoupil po problémech s motorem, druhý v pořadí Lappi (Škoda Fabia S2000) skončil mimo trať, a nepokračoval dále ani Breen (Peugeot 208 T16). Po Trojáku byly nakonec ve vedení Kresta (Škoda Fabia S2000), za ním Pech (Mini John Cooper Works S2000) a jako třetí Kostka (Ford Fiesta R5).
Následně jsem se vydal na diváckou RZ6 Slušovice. Jak tato eRZeta byla pro diváky zajímavá, tak pro jezdce byla náročná. Řada vraceček, rychlé rovinky následované šikanami, těsné průjezdy mezi stromy a přeskok zaručovaly podívanou, ale jezdci se museli pořádně zapotit. Po této eRZetě byli ve vedení Tarabus (Škoda Fabia S2000), Pech (Mini John Cooper Works S2000) a Kostka (Ford Fiesta R5).
Je vidět jak je Barum Rally Zlín náročná, protože vítězné pořadí se neustále mění a jistého není vůbec nic. Ke konci dne byly ve vedení Pech (Mini John Cooper Works S2000), Tarabus (Škoda Fabia S2000) a Tänak (Ford Fiesta R5).