Auta jsou jen technika a elektronika, která se může porouchat. A také se to občas děje. Čím jsou auta starší, tím častější poruchy jsou. Existují všemožné žebříčky, některé jsou založené i na spolehlivosti. A v tom třeba propadla automobilka Tesla, která se společně s Lincolnem ocitla na úplném chvostu.
Žebříček spolehlivosti (celý si ho můžete přečíst zde) v němž se automobilka Tesla Motors umístila na 27. místě z 28 – horší byl jen Lincoln – sestavila americká společnost Consumer Reports. To je americká nezisková spotřebitelská organizace zaměřená na nezávislé testování produktů, investigativní žurnalistiku, spotřebitelsky orientovaný výzkum, veřejné vzdělávání a advokacii spotřebitelů. Jde tedy o seznam přímo podle zkušeností samotných majitelů, kteří auta vlastní.
Společnost Consumer Reports k tomu prostřednictvím svého ředitele testování vozidel Jakea Fishera řekla: „Elektrická SUV jako kategorie vozidel jsou z hlediska spolehlivosti na absolutním dně.“ Opakem je pouze Ford Mustang Mach-E, který je naopak nad celkovým průměrem.
Consumer Reports hodnotí modely automobilky Tesla Motors jako podprůměrné, jedinou výjimkou je Model 3, který dostal hodnocení průměrné. Kritikou nešetří ani směrem k systémům částečně autonomního řízení elektromobilů Tesla, protože řidiči si stále myslí, že jde o zcela autonomní řízení a mohou se spolehnout jen na auto a řízení se nevěnovat. Je to ale pouze taková „poznámka pod čarou“, protože do celkového hodnocení se to nijak neprojevilo.
Letošní test spolehlivosti radí, která auta koupit a kterým se raději vyhnout
Elektromobily jsou z pohledu pohonného ústrojí výrazně jednodušší než auta se spalovacími motory, což potvrzuje i žebříček, protože s bateriemi nebo samotnými elektromotory problémy nejsou. Problémy hlásí uživatelé s jinými částmi auta – často se softwarem jako je například dotekové ovládání (klimatizace, sedadel a podobně), což se ale netýká jen Tesel, ale třeba i Audi e-tron. U elektromobilů Tesla jsou také problémy s vyklápěcími dveřmi, netěsnostmi i špatně lícujícími panely karoserie. Nejednou se stalo, že z Tesly při jízdě něco odpadne – tu nárazník, tu panoramatická střecha a podobně.
Na vrcholu žebříčku se naopak umístila automobilka Lexus a v první desítce je ještě dalších 7 japonských automobilek. Velmi dobře hodnoceny byly celkově kompaktní hybridy a plug-in hybridy zejména japonských automobilek, přičemž nejlepšími výsledky se mohou podle Consumer Reports pochlubit Toyota Prius a Honda Insight.
Celkové pořadí podle značek:
- Lexus
- Mazda
- Toyota
- Infiniti
- Buick
- Honda
- Subaru
- Acura
- Nissan
- MINI
- Hyundai
- Chrysler
- Porsche
- Chevrolet
- Audi
- Cadillac
- BMW
- Ford
- Kia
- Volvo
- RAM
- GMC
- Mercedes-Benz
- Volkswagen
- Genesis
- Jeep
- Tesla
- Lincoln
Těžko to posoudím.
Měl jsem Mercedes G, a k tomu jsem musel.mít Toyotu, abych měl jistotu, že ráno odjedu do práce. Obou jsem se zbavil, a teď po 4 letech mám jen Teslu, a nikdy se mi nestalo, že bych někam nedojel. V servisu jsem byl 2x, pro rozšíření nabíjecího portu, a výměnu poloos za nový typ. No a tak poslední místo beru. Neni lepší než poslední místo !