volkswagen-id-7-pro-s-dojezd-941-km

Elektromobil, který si můžete koupit i vy, najel na jedno nabití hodně přes 900 kilometrů

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Volkswagen - 20. 1. 2025


Volkswagen překonal na okruhu Nardò v jižní Itálii milník v hospodárnosti. Sériově vyrobený elektromobil Volkswagen ID.7 Pro S s výkonem 210 kW/286 koní a bez technických úprav sady akumulátorů ujel vzdálenost 941 kilometrů. Maximální dojezd podle metodiky WLTP (v kombinovaném jízdním cyklu) až 709 kilometrů tak byl výrazně překonán, a to o 232 kilometrů, resp. 32,7 %.

Při jízdě dlouhé 941 kilometrů byla průměrná spotřeba elektrické energie pouhých 9,2 kWh/100 km, což je mimořádně nízká hodnota. V přepočtu na spotřebu nafty to odpovídá přibližně 1 litru na 100 km. Cílem zkušební jízdy v Nardò bylo zjistit, jaká je maximální hospodárnost modelu ID.7 Pro S uvedeného na trh v roce 2024.

9,2 kWh/100 km. Zkušební jízda s novým modelem ID.7 Pro S byla realizována v prosinci s profesionálními jezdci programu Volkswagen Driving Experience na nízkorychlostním okruhu v testovacím areálu Nardò. Venkovní teploty se při testu hospodárnosti pohybovaly mezi 5 a 15 °C. Okruh dlouhý 12,5 kilometru umožňuje cílenou simulaci nejrůznějších dopravních scénářů a testy na velké vzdálenosti. Průměrná rychlost jízdy při testu hospodárnosti dosáhla 29 km/h. To odpovídá typickým rychlostem v dopravních špičkách ve velkoměstech, které se podle aktuálního „dopravního indexu“ firmy TomTom specializované na navigaci pohybují mezi 22 km/h (Hamburk) a 31 km/h (Amsterdam).

Volkswagen-ID.7-Pro-S-dojezd-941-km-spotreba

Extrémně hospodárná konstrukce celého vozidla. Sériově vyráběný Volkswagen ID.7 Pro S s akumulátorovou baterií o využitelné kapacitě 86 kWh je koncipován pro nejvyšší možnou hospodárnost a patří mezi nejvýkonnější elektromobily ve své třídě. Testovaný vůz nebyl pro zkušební jízdu ani v nejmenším technicky upraven a pocházel z běžné sériové produkce výrobního závodu pro elektromobilitu v Emdenu.

Základy mimořádné hospodárnosti modelu ID.7 Pro S tvoří vynikající aerodynamika a velmi moderní systém pohonu. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) je pouhých 0,23 (v závislosti na výbavě). Inovativní a účinný systém pohonu s označením „APP550“ se vyznačuje vysokým výkonem i hospodárností. Do zadní nápravy integrovaný elektromotor poskytuje maximální točivý moment 545 Nm a v oficiálním zkušebním cyklu WLTP umožňuje modelu ID.7 spotřebu elektrické energie mezi 16,2 a 13,6 kWh/100 km. Volkswagen ID.7 Pro S přesto v případě potřeby nabízí sportovní zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy.

Nabíjení ID.7 Pro S na cestách navíc probíhá rychle díky nabíjecímu výkonu až 200 kW na příslušných stejnosměrných nabíječkách. S tímto nabíjecím výkonem lze za pouhých 10 minut přijmout dostatek energie pro dalších 244 kilometrů. Z 10 na 80 procent se sada akumulátorů nabije stejnosměrným proudem při maximálním nabíjecím výkonu za cca 26 minut.

Pozitivní trend v Evropě. ID.7 Limuzína nebo ID.7 Tourer – obě varianty jsou ideální pro rodiny a cestování na dlouhé vzdálenosti. Elektromobil ID.7 totiž přesvědčí nejen velkorysou nabídkou vnitřního prostoru a vysokým komfortem, ale také dlouhými dojezdy. Martin Sander, člen představenstva odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen, k tomu říká: „V Evropě vykazuje příjem objednávek pozitivní trend a v současnosti prodáváme dokonce více vozů ID.7 než modelu Passat. Z toho je patrné, že ID.7 je smysluplným zcela elektrickým rozšířením produktového portfolia naší značky a spolu s úspěšným modelem Passat je vhodnou volbou i pro překonávání dlouhých vzdáleností a jako služební vůz.“

V České republice je ID.7 druhým nejprodávanějším elektromobilem značky Volkswagen.


TIP: Sháníte nové auto na operativní leasing?
 
Vyplňte krátký formulář a poptejte ho. Vybereme pro vás ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky. Anebo si vyberte přímo z aktuálně dostupných aut.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru