Vzpomínáte si na výsledky crash testů Euro NCAP, které byly zveřejněny zhruba před rokem? V těch dostal Fiat Punto nula hvězdiček. Člověk by čekal, že si Fiat tenhle průšvih vezme k srdci a podruhé se ho nedopustí. No, spletli jsme se. Se stejným výsledkem, tedy nulou, skončil i nedávný nárazový test modelu Panda. O moc lépe však nedopadl ani nový Wrangler.
Na obranu italské značky je ale potřeba říct, že dnešní standardy testů jsou extrémně náročné a jak si za chvilku řekneme, je těžké je bez ztráty kytičky absolvovat i s úplně novým autem. Panda, ač výrobou nová, je konstrukčně více než 10 let stará, což se na tom smutném výsledku podepsalo. Problém byl hlavně v absolutní absenci jakýchkoliv bezpečnostních asistentů, které jsou v dnešní šíleně zrychlené dopravě potřebné. Za ty také Panda dostala je 7% hodnocení. Ochrana dospělých osob také nedopadla nejlépe, když za ni komisaři Fiatu udělili jen 45 %. Kompletní výsledky najdete ZDE.
Druhým průšvihem posledního testování byl úplně nový Jeep Wrangler. Testy sice prošel, ale dostal jen jednu jedinou hvězdičku. Jeho velkým nedostatkem byly, stejně jako u Fiatu Panda, asistenční systémy, kterých Jeep nabízí nedostatek. Například zcela chybí asistent pro jízdu v pruzích nebo přednárazový asistent.
Pohořel ale také při ochraně dospělých osob, za které dostal jen 50 %. Podle výsledků testů by mohla dospělá posádka při nehodě utrpět velká poranění trupu. Stejná poranění by mohla utrpět posádka vzadu, a to hlavně při bočním nárazu do pevné překážky. Problém nastal i při ochraně chodců. Ti by mohli při nárazu dojít k velké úhoně poté, co by hlavou doslova nabrali kapotu auta.
Kompletní výsledky si můžete prohlédnout ZDE.