Závody rallye rozhodně nejsou pro slabé povahy. Tuto motoristickou disciplínu zvládnou jen ti nejlepší a nejodvážnější. Hned za rallye bychom zařadili závody do vrchu, které jsou co do nebezpečnosti na podobné úrovni, jsou ale kratší.

I v těch jsou ale nebezpečné situace. Vzpomínáte třeba na dost děsivou nehodu z Pikes Peak, tedy z jednoho z nejnebezpečnějších závodů do vrchu na světě? Záběry z nehody dokonce společnost Recaro šířila dál, aby ukázala, jak moc jsou v závodních autech důležité bezpečnostní prvky jako právě pořádné sedačky nebo rám.

I přiložené video a fotogalerie ukáže, že bez rámu by se na jakoukoliv závodní trať vydal jen blázen. Záznam je z nedávné historické rallye San Martino di Castrozza, kam se vydal i pilot klasického Fiatu Abarth 131. Bohužel ale v jedné z dlouhých pravotočivých zatáček své auto neudržel na silnici a v plné rychlosti spadl ze srázu.

V jediné sekundě byla z auta jedna velká ohnivá koule, ale štěstí bylo, že šlo jen o vzplanutí paliva z nádrže, což nepřerostlo v žádný velký požár. Druhým štěstím celé posádky byla právě přítomnost bezpečnostního rámu, sportovních sedadel a vícebodových bezpečnostních pásů, bez kterých bychom asi psali o dvou zmařených životech. I když to celé dopadlo dobře, běhá nám mráz po zádech.