Ještě před pár lety byla spousta elektromobilů hodně zvláštní. Třeba trojice Citroën C-Zero, Mitsubishi iMiEV a Peugeot iOn. A nás teď bude zajímat právě Mitsubishi, protože to bylo přestavěno na driftovací speciál. Elektromobil už to ale není…

Karoserie těchto trojčat je jasně rozpoznatelná, s ničím jiným si je nespletete. Pohon zajišťuje z výroby elektromotor s výkonem 47 kW/64 koní a točivý moment 180 Nm. To samozřejmě na žádné velké driftování není. A to ani na sněhu, protože díky nevelké baterii by brzy došla šťáva.

Volba na tohle auto ale padla z čistě prozaického důvodu: je malé, tudíž lehké. Pokud se z karoserie vyndá bateriový balík z podlahy, zbyde jen lehká slupka. Elektromotor se nacházel u zadní nápravy, kterou také poháněl. Teď je ale vše jinak. Tam, kde dříve býval elektromotor, je nyní spalovací motor. Pod podlahu v kufru se nejdříve nastěhoval motor z Toyoty Starlet. Jenže to prý nefungovalo, takže proběhla změna. Auto teď pohání motor 4G15T, jenž pochází z Mitsubishi Colt Ralliart.

Jde o 160koňový 1,5litrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem s výkonem 160 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. Hnaná jsou samozřejmě zadní kola. Mimochodem kola jsou také nová, jde o 15″ disky z Nissanu Silvia obouvající pneumatiky Nokian Hakka 8 s hřeby. Kromě toho dostalo toto Mitsubishi iMiEV rozšiřovací nástavce blatníků, ale také bezpečnostní rám či závodní palivovou nádrž.

Docela punková stavba, ale podle videa to funguje parádně. Navíc je to správně zvrácené…