Před několik málo dny proběhl v Glasgow summit týkající se emisí, životního prostředí a oteplování planety. Některé automobilky se tam zavázaly přejít za pár let výhradně na elektromobilitu, ale další se zatím drží zpátky. Mezi takové značky se řadí i BMW, které čeká, jak se bude nástup elektromobility vyvíjet v dalších, především pak chudších státech. Nedává mu totiž smysl prodávat výhradně elektromobily, když je v některých místech nebude kde a jak nabíjet.
Problém je i politický. Je potřeba, aby si jednotlivé státy, třeba i Česko nevyjímaje, stanovily závazky ohledně vytvoření dostatečné infrastruktury. A to se zatím moc neděje. Vedoucí strategie udržitelnosti BMW Thomas Becker v rozhovoru pro magazín Dezeen řekl: „Dokud nebudou stanoveny infrastrukturní cíle v jednotlivých státech, nestanovíme datum, kdy přejdeme na prodej jen elektrických aut.“
Dále dodal: „To se děje třeba v Nizozemí nebo Norsku. A právě tyto trhy budou v blízké době jen elektrické, a tedy tam bude prodávat jen elektromobily. Ale třeba v Itálii je to naprosto odlišné. V Norsku nebo Nizozemí je asi sedm až devět dobíjecích stanic na 1000 elektroaut. V Itálii to je jen 0,4 dobíjecí stanice.“
Dodal také, že tyto státy, kde není nijak dobrá elektromobilní infrastruktura, prostě jen čekají, až jim někdo dá peníze, aby ji zlepšili. „Do té doby to neudělají. Měly by existovat závazné cíle, které zajistí, že i podobné státy budou dělat svou práci. Nikdo nezakáže už existující vozidla, vždyť v Evropě je průměrné stáří aut asi jen 11 let,“ uzavřel Becker.