Navrhnout design auta je nesmírně náročné. Ti, kteří se tímto odvětvím zabývají, musí splnit jak požadavky na to, jak bude model vypadat, ale zapomínat nesmí ani na aerodynamiku, která je pro každý vůz nesmírně důležitá, chlazení motoru a dalších komponentů, ale i spousta jiných důležitých věcí. Pro účely designu se zpravidla ještě používají hliněné modely a aerodynamické tunely, což je sice práce nesmírně zajímavá, ale také drahá a zdlouhavá. A v dnešní době nikdo nemá čas na nějaké prostoje. Navíc se hliněné modely často a rády rozpadaly, což narušovalo chod vývoje a testování.
CUPRA se stala nezávislou značkou společnosti SEAT, prvním modelem je Ateca
Proto dostali inženýři španělské značky SEAT k dispozici super výkonný a velký počítač, který nemají umístěný přímo v továrně v Martorell, ale na polytechnické univerzitě v Barceloně. Počítač se jmenuje MareNostrum 4 a mimo jiné umí předpovídat vývoj a změny klimatu na i několik desítek příštích let. Jenomže SEAT ho potřebuje na úplně něco jiného. Díky jeho kapacitě a schopnostem jsou inženýři značky schopni analyzovat a upravovat aerodynamiku nových modelů, což by jim standardně trvalo několik měsíců. Díky tomuto počítači to zvládnou jen za pár hodin.
Přitom správná aerodynamika každého auta je dnes velmi důležitá, protože mimo jiné pomáhá snižovat emise, na kterých dnes záleží asi víc než na čemkoliv jiném. S tím samozřejmě souvisí i příznivější spotřeba paliva.
A z čeho je vlastně takový superpočítač složen? No, je toho opravdu hodně. Dá se přirovnat k přibližně 40 000 obyčejných počítačů. Jeho hmotnost je 78 000 kilogramů a k životu potřebuje prostor minimálně 180 metrů čtverečních. Funguje díky 165 888 procesorům, 3 456 síťovým uzlům a 6 912 čipům.
Tenhle super počítač tak zvládne pracovat na několika analýzách odporu vzduchu najednou, což doposud nebylo možné.