Dacia v posledních letech kompletně přezbrojila a má v nabídce jen pár let staré modely, které dobře jezdí, dobře vypadají a mají i velmi slušnou výbavu. V příštích třech letech navíc chystá další tři modely. Například crossover odpovídající velikosti hatchbacku Dacia Sandero Stepway, SUV Bigster a další nový model.
Nový malý crossover…
S novými modely rostou prodeje. Vždyť například Dacia Sandero, jejíž současná generace byla uvedena na trh v roce 2020, je velmi úspěšným vozem. Ve statistikách evropských prodejů se dlouhodobě pohybuje na nejvyšších místech. Velký podíl na tom má i outdoorová verze Dacia Sandero Stepway, která tvoří až dvě třetiny všech registrací tohoto modelu.
Na takový úspěch bude Dacia podle zákulisních informací reagovat tak, že představí další nový model, který bude skutečným crossoverem na bázi Sandera. Postaví se tak pod model Duster, který ve své nejnovější generaci povyrostl. Neoficiální informace hovoří o tom, že by auto mělo být dlouhé kolem 4150 mm, tedy by mělo velikostně zapadnou mezi Sandero Stepway (4099 mm) a právě Duster (4340 mm). Auto bude stát na stejné podvozkové platformě CMF-B, kterou dnes používají všechny modely Dacia. To bude znamenat i stejné pohonné jednotky, které budou kombinovat benzinové přeplňované tříválce na benzin, ale také verzi na benzin a LPG či full-hybridní ústrojí.
Zda nový model dostane také pohon všech kol, to zůstává otázkou, protože vůbec jediný model v nabídce automobilky Renault (mluvíme o modelech Dacia i Renault), který čtyřkolku má a na této platformě stojí, je Dacia Duster. Pohon všech kol nemá dokonce ani největší z osobních modelů Renaultu: Espace. I kvůli tomu tedy tipujeme, že to bude pouze předokolka.
…ale i SUV a liftback
A ty další dva modely? Tím prvním bude už v příštím roce SUV Bigster, které se naopak postaví nad Duster. Tím druhým pak model, který by se mohl postavit například proti Škodě Octavia a podobným autům.
Chystá se prý i elektromobil
Objevují se také informace o tom, že přijde i čistě elektrické Sandero. Měl by to být ovšem model, který by měl stát na jiné podvozkové platformě AmpR Small z nového Renaultu 5 či připravovaného Renaultu 4. Sandero se spalovacími motory ale jen tak neskončí, podle šéfa značky Xaviera Martineta rozhodne o konci pouze zájem či nezájem zákazníků. Dacia hodlá i v budoucnu (minimálně do roku 2035) vyrábět to, co si zákazníci přejí, přičemž jednotná architektura jí umožní přizpůsobit se změnám na trhu.