Během prezentace strategického plánu Renaulution skupinou Renault poodhalila značka Dacia svou strategii na příštích pět let. Vytvořením obchodní jednotky Dacia-Lada bude moci Dacia zvýšit svou efektivitu a konkurenceschopnost a bude schopna oslovit další trhy a výrobky, a to zejména v segmentu C. Bigster Concept je předobrazem otevření řady Dacia směrem k novým obzorům.
„Dacia bude stále Dacií a bude i nadále nabízet spolehlivé modely, které dávají zákazníkům smysl a umožňují chytrý nákup s nejlepším poměrem cena-kvalita. Vytvořením obchodní jednotky Dacia-Lada maximalizujeme využití modulární platformy CMF-B, posílíme naši efektivitu a dále zvýšíme kvalitu, konkurenceschopnost a přitažlivost našich výrobků. Máme tak v rukou všechny karty, abychom mohli směřovat k nejvyšším cílům. Bigster Concept nám k nim ukazuje cestu,“ říká Denis Le Vot, generální ředitel značek Dacia a Lada, během prezentace plánu Renaulution.
Dokonalý, jedinečný a účinný obchodní model
Již přibližně 15 let nabízí Dacia moderní, jednoduchá a atraktivní vozidla. Vychází z nepřekonatelného know-how a využívá s nejmenšími možnými náklady osvědčené technologie a synergie skupiny Renault a Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.
Dacia, která je známá svým jednoduchým prodejním modelem, se usadila ve 44 zemích, prodala více než 7 milionů vozidel, mezi nimiž byla řada nejprodávanějších vozů. Mezi soukromými zákazníky v Evropě je Sandero stále nejprodávanějším vozidlem ze všech segmentů dohromady a Duster je jedničkou mezi SUV.
Po dobu své existence Dacia vždy dokázala nabízet ta správná řešení v souladu s dobou a souznící se všemi trendy. I nadále se bude tato značka snažit nabízet vozidla odpovídající skutečným potřebám svých zákazníků a zároveň čelit novým výzvám automobilového průmyslu, a to prostřednictvím:
- Střízlivého a důsledného přístupu k vývoji svých produktů od designu k ceně;
- Vytvořenou obchodní jednotku Dacia-Lada, podporovanou globální automobilovou skupinou zejména v oblasti technologií s cílem zvýšit potenciál synergie a tzv. carry over;
- Používání konkurenceschopné a velmi flexibilní platformy Aliance CMF-B Dacií i Ladou umožní přejít ze 4 platforem na jednu a z 18 karoserií na 11;
- Vozidla založená na této platformě, která bude možné vybavit motory na alternativní nebo hybridní pohon zaručujícími soulad s vývojem předpisů a odpovídajícími očekáváním našich zákazníků;
- Konkurenceschopná modelová paleta, rozšířená a modernizovaná v roce 2021 s uvedením nového Sandera a nového Loganu na trh, ale také Spring, nejdostupnějšího 100 % elektrického městského vozidla v Evropě, a konečně 3 nové modely, které se objeví do roku 2025;
- Vstup do segmentu C, který symbolizuje Bigster Concept.
Dacia Bigster Concept, svěží vítr do segmentu C
Bigster Concept, věrný duchu Dacie, je robustní a prostorné vozidlo s délkou 4,6 m. Dychtící po přírodě a prašných cestách, nabízející bez zbytečností vše, co je zásadní pro SUV z tohoto segmentu.
Toto SUV ctí úspěšný recept Dacie, zpřístupní segment C za cenu vozidla z nižšího segmentu.
„Dacia Bigster Concept ztělesňuje vývoj značky. S dotykem svěžesti a smyslem pro outdoor. Dokazuje, že dostupnost není protikladem atraktivity. U Dacie jsme o tom přesvědčeni a toto vozidlo je toho důkazem,“ říká Alejandro Mesonero-Romanos, ředitel designu Dacie.
Bigster Concept má ve svých genech silné hodnoty značky, které jí postupně umožnily vytvořit si silný vztah s komunitou svých zákazníků a fanoušků: jednoduchost, poctivost a autentičnost.
Proporce Dacie Bigster Concept jsou zároveň současné a nadčasové. Na začátku evokují robustnost. Linie jsou jednoduché a konejšivé. Působí nadmíru autenticky.
Vnější proporce jsou příslibem velkého vnitřního prostoru dosahující nejlepší úrovně ve své kategorii. Její světelný podpis ve tvaru Y se rozšiřuje ve stylu SUV, který je sebevědomý a asertivní.
Její tmavě zelená barva zvýrazňuje její dynamickou a dobrodružnou povahu; duch svobody, který je hluboce zakořeněný v samotné DNA značky.
Bez potřeby všeho, co je umělé a nadbytečné, chromu nebo imitace hliníku nabízí Bigster Concept vše podstatné z autentického SUV s velkou možností výběru, jako je například použití hrubých recyklovaných plastů pro ochranné prvky.
Vozidlo, které je průkopníkem v modelové paletě Dacia, by mohlo být vybaveno motory na alternativní a hybridní pohon díky své platformě umožňující značce být v zcela v souladu s očekáváními našich zákazníků a stejně tak s vývojem všech předpisů v této oblasti.
S vozidlem Bigster Concept se Dacia stává synonymem úniku s cílem umožnit zákazníkům zažít jedinečné, opravdové, a i ty zdánlivě obyčejné zážitky. Více než kdy předtím ztělesňuje Dacia tuto svobodu pohybu a symbolizuje promyšlený nákup zaměřený na skutečné potřeby zákazníků a jejich největší přání. Pořízení vozu Dacia se tak stává projektem, který má smysl. Značka Dacia má stále své opodstatnění a je ještě atraktivnější než kdykoliv předtím.