test-2022-dacia_jogger-tce-100-lpg- (8)

Dacia Jogger je praktická, s dostatkem míst pro cestující, ale plně naložená k uzoufání pomalá

Autor: Anina Russová - Zdroj: Dacia, youtube.com - Foto: Pavel Srp - 2. 9. 2022


Dacia se poměrně odvážně pustila do segmentu MPV, který už hezkých pár let vymírá. Ukázalo se, že ale nešlápla vedle, a tak se Jogger u zákazníků stal velmi rychle oblíbeným. Aby také ne, když může mít až sedm míst pro cestující, obrovský zavazadlový prostor až 1819 litrů a v souvislosti s pohonem na LPG dojezd přesahující i 1000 kilometrů.

A když k tomu přidáme poměrně slušné ceny, které začínají na 411 000 Kč, je jasné, že tento koktejl zákazníky prostě musí zajímat. Jogger je v prodeji od konce minulého roku a za těch pár měsíců se stal hitem, podle statistik si jej pořídilo 915 lidí. A to je za těch pár měsíců hezký výsledek.

Jenomže vše, co je takto pozitivní má i svou stinnou stránku. Jakkoliv není možné Joggeru upřít jeho praktičnost, ve chvíli, kdy ji využijete opravdu naplno, budete mít rázem v ruce velmi rozvážné auto. A to může být v některých situacích více než nepříjemné.

Jak to má Jogger s rychlostí, respektive se zrychlováním, se důkladně podíval youtube kanál carwow. Abychom uvedli všechny informace, musíme nejprve zmínit, jak to má Jogger se zrychlováním z 0 na 100 km/h podle automobilky. Ta říká, že v závislosti na zvoleném pohonu se tato hodnota pohybuje mezi 10,5 sekundami a 13,2 sekundami. A nutno také zmínit, že Jogger je k dispozici jen s různě naladěným tříválcem. Hmotnost se pak v závislosti na verzi pohybuje mezi 1298 a 1337 kilogramy, a to se započtením hmotnosti řidiče, která je standardizovaných 75 kilogramů.

Během testu s vozem, který má v jejich případě výkon 109 koní a točivý moment 200 Nm, zkoušeli zrychlení a následné brzdění jak s prázdným autem, tak samozřejmě s plně naloženým. A ty rozdíly jsou opravdu obrovské. Prázdné auto zvládlo zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,34 sekundy. Sprint na čtvrt míle pak za 18,51 sekundy. Pak do auta nasedli tři pasažéři naprosto průměrného vzrůstu. V ten moment se zrychlení na 100 km/h odehrálo za 13,12 sekundy a sprint na čtvrt míle za 19,59 sekundy.

Jenomže v autě stále zbyla dvě místa pro další pasažéry, kteří si také přisedli. A pak to začalo být opravdu zajímavé. Zrychlení proběhlo za 14,96 sekundy a sprint na čtvrt míle za 20,64 sekundy. A co se stane, když k plnému autu přidáte 200 kilogramů nákladu do zavazadlového prostoru? V prvé řadě si auto řádně sedne na zadní kola. A v druhé se zrychlení z 0 na 100 km/h odehraje za dlouhých 16,43 sekundy a sprint na čtvrt míle, pokud se tomu ještě dá říkat sprint, za 21,24 sekundy.

Video má působit jako velká legrace, má ale i praktickou informativní stránku. S těmito časy je totiž potřeba počítat při každé jízdě. Jakékoliv předjíždění může být problém, a tedy i nebezpečné. Stejně tak je to s brzděním, které se násobně prodlužuje. Je tedy naprosto nezbytné si s naloženým autem zachovávat opravdu dlouhé rozestupy a jakékoliv předjíždění si dobře promyslet.

Štítky: , , , , , ,

2 názory na “Dacia Jogger je praktická, s dostatkem míst pro cestující, ale plně naložená k uzoufání pomalá”

  1. mam pocit ze pri brzdeni ten vplyv nebol takmer ziaden.
    Rozbeh z nuly na sto urcite ano (ale to mnoho aut ak im nalozite takmer 700kg, nie? – teda do mnohych aut takuto hmotnost nenalozite a uz vobec nie v porovnatelnej cenovej kategorii) ale pozor – to nie je predbiehanie z praxe.
    Samozrejme je to benzinovy trojvalec – ma svoje limity tak ako kazdy jeden motor.

    1. Přesně tak, navíc je třeba říct, že v testu byla překročena maximální konstrukční rychlost vozu o nějakých 100kg, jelikož Jogger v 7-mi místné verzi smí vážit maximálně 1862 Kg

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru