CUPRA e-Racer: podívejte se, jak se vyrábí elektrický závodní vůz

Autor: Tisková zpráva - 7. 3. 2018


Nová CUPRA e-Racer, první zcela elektrický závodní vůz značky, zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti více než 270 km/h a její elektromotory přesahují hranici 12 000 otáček za minutu. Je to závodní vůz, napájený z akumulátorů, který však disponuje výkonem vozidla s motorem na benzin.

Automobil s 6072 akumulátorovými články

Akumulátory tohoto elektromobilu mají stejný výkon jako akumulátory 9000 mobilních telefonů. Zdroj elektrické energie je složen z celkem 23 modulů, z nichž každý má 264 článků. Nabíjení na maximální kapacitu trvá 40 minut.

Akumulátory mají hmotnost bezmála půl tuny

Hmotnost akumulátorů 450 kg představuje třetinu pohotovostní hmotnosti vozidla. Z toho důvodu „bylo jejich umístění jednou z největších výzev, před nimiž jsme stáli“, říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. „Jsou tak velké a těžké, že jsme je museli rozdělit a rozmístit po celé spodní části vozu, abychom zachovali vyvážené nastavení a funkčnost.“

Automobil se čtyřmi elektromotory

„Jedním z nejpřekvapivějších aspektů tohoto vozidla musí být jeho výkon,“ ujišťuje Xavier Serra. Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, uloženými v zadní části karoserie. „Elektromotory závodního vozu CUPRA e-Racer dosahují 12 000 otáček za minutu v porovnání s 6500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin. Vůz je navíc vybaven jednostupňovou převodovkou,“ potvrzuje Serra.

Vítězný design

„Hlavním cílem bylo vylepšit aerodynamiku.“ Z tohoto důvodu byla vnější zpětná zrcátka nahrazena miniaturními kamerami, „aby byl vůz ještě dynamičtější“, dodává Serra. Jezdec může sledovat veškeré dění kolem vozidla na velkém displeji integrovaném do přístrojové desky.

Komár na asfaltu

Serra tvrdí, že pocit za volantem je odlišný od závodního vozu se zážehovým motorem a první věcí, která jezdce ohromí, je „akcelerace“. Také zvuk vydávaný tímto vozem je něčím novým. „Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár.“

Od tradičního Leonu k závodnímu vozu

Nový závodní vůz CUPRA e-Racer vychází ze skeletu karoserie modelu SEAT Leon. Karoserie byla vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.

CUPRA e-Racer


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru