Woodham_Mortimer-WM_Sport_GT-Jaguar_E-type- (1)

Citlivě upravený Jaguar E-type dostal mimo jiné 400koňový motor i lepší brzdy

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: Woodham Mortimer - 5. 4. 2020


Jaguar E-type, který si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii, je klasika s moderní technikou a 400koňovým motorem. Má ho na svědomí malá britská firma Woodham Mortimer, pojmenovala ho WM Sport GT a má s ním poměrně velký úspěch.

Dlouhá kapota s šestiválcovým, později až s dvanáctiválcovým motorem, kabina posunutá hodně vzad a ladně klesající záď. To je Jaguar E-type, podle mnohých vůbec to nejhezčí auto všech dob. Jakýkoliv tuning se na tohle auto – alespoň podle mého názoru nehodí – zkazí ho, ale to, co ukazují Woodham Mortimer, to se povedlo.

Tahle malá britská firmička se totiž rozhodla na auto podívat hlavně z mechanického hlediska. Pod kapotou už nenajdete původní motor (v tomto autě byl šestiválec), ale je tu úplně nový motor.

Divize Jaguar Classic uvádí nový program Reborn

 

O pohon se teď stará 4,7litrový šestiválec, jemuž palivo dodávají tři karburátory Weber 48 DCOE, a nabídne výkon kolem 400 koní. Pohon zadních kol zůstal, ale přibyl diferenciál s omezenou svorností PowerloK LSD (poměr 3,31). Kola jsou závodní disky Dunlop (přední 7×15 palců, zadní 8×15 palců), obouvající pneumatiky Avon v rozměru 215/60 R15 vpředu a 245/60 R15 vzadu. Převodovka je pětistupňová, manuální vlastní konstrukce Woodham Mortimer. 

Ani původní brzdy se pro tak výkonný motor nehodily, takže i ty prošly upgradem. Nově jsou vpředu šestipístkové třmeny, na zadní nápravě čtyřpístkové, zakusující se do větších, odvětrávaných kotoučů. Aby auto mohlo naplno motor i brzdy využít, dostalo také lepší, moderní podvozek. Nově jsou tu plně nastavitelné tlumiče GAZ, kratší a tužší pružiny a jiné příčné stabilizátory.

Woodham Mortimer se zaměřili i na interiér, kde jsou nová sedadla čalouněná kombinací kůží a Alcantary, ale také nové bezpečnostní pásy. Zvnějšku je však E-type takřka původní, na první pohled určitě. Ten druhý už odhalí, že karoserie byla velmi decentně rozšířena a přibylo chromování a finální modrý lak v odstínu Portofino Blue.

Není to úplně levná záležitost, což jste asi očekávali, protože cena auta se pohybuje podle toho, jakou si vyberete specifikaci od přibližně 330 tisíc liber (cca 10,3 milionu korun) do 350 tisíc liber (cca 11 milionů korun). Mimochodem auto z fotek je na prodej, kompletní informace (kromě ceny) najdete ZDE.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru