zruda-jaguar-e-type-prestavba- (1)

Fantazie některých lidí je opravdu nekonečná. Dokáží spáchat vážně neskutečné věci. Typickým příkladem je i tato stavba, jejíž základem kdysi býval báječný Jaguar E-Type. Na druhou stranu ale dodejme, že jde o stavbu z nabouraného a velmi zničeného auta, takže nemusíme truchlit až tolik…

Některé tvary stále prozrazují, že tato červená zběsilost byla původně Jaguar E-type. Asi byste však nepoznali, že šlo o auto s karoserií kupé z roku 1968. Původně ho vlastnil kamarád prodejce, který ho prý před více než třiceti lety vážně naboural. On od něj auto odkoupil a přibližně před šesti lety na něm provedl výsledné úpravy. Design je vlastně jen špetka toho, co všechno je jinak.

Jaguar E-type měl původně motor vpředu a pohon zadních kol. Pohon zadních kol zůstal, ale motor nikoliv. Přesunul se totiž nad zadní nápravu, kde je uložen v pomocném rámu z přední části Cadillacu s předním pohonem. I díky tomu jsou kola umístěna až vedle původní karoserie. Motor je také nový, jde o osmiválec Chevrolet TPI 350 s objemem 350 kubických palců (5,7 litru) z roku 1990. Prošel kompletní repasí i několika úpravami včetně hliníkových hlav válců Edelbrock. Od repase najel jen několik stovek mil.

Karoserie je celá z plechu (včetně toho zběsilého křídla), nejde o žádný laminát nebo podobné díly. Některé tvary karoserie odkazují na původní tvary Jaguaru F-Type, ale spousta z karosářských dílů je vytvořena úplně nově. Přední světla použil prodejce z Fordu Taurus z roku 2004, sedadla jsou z kupé Datsun 240Z, ale třeba čelní sklo je původní. Karoserie byla nakonec nalakována do červené barvy Viper Red.

Přečtěte si také:  Divize Jaguar Classic uvádí nový program Reborn

Auto se objevilo na prodej na ebay, ale pokud byste ho chtěli koupit, máte už bohužel smůlu. Přihazování je již u konce, ale zúčastnilo se ho překvapivě 9 zájemců. Výsledná cena skončila v přepočtu jen těsně pod dvěma sty tisíci korun.