polizei-rakousko-skoda_octavia

Chystáte se do Rakouska dodávkou? Budete potřebovat speciální plaketu, jinak vám hrozí pokuta

Autor: Pavel Srp - Zdroj: ČESMAD Bohemia - Foto: Wikimedia Commons - Nxr-at - Own work, CC BY-SA 4.0, Odkaz - 12. 4. 2023


V dnešní době existuje v Evropě spousta měst, která mají zóny s omezeným vjezdem do center. U některých se to týká všech aut, u jiných jen některých. Například v sousedním Rakousku musíte mít i na některých dodávkách plaketu, tzv. Umwelt-Pickerl. Pokud ji mít nebudete, hrozí vám pokuta. Týká se to všech nákladních vozidel, i těch kategorie N1, kam spadají některé dodávky, ale i osobní vozidla.

Běžné dodávky jsou zpravidla v technickém průkazu označené jako nákladní vozidla. Ty běžné, „malé“ s nejvyšší přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg spadají do kategorie N1. Může se to ale týkat i některých osobních vozidel, která byla v minulosti na kategorii N1 přestavěna kvůli odpočtu DPH a podobně. I tato vozidla ale v Rakousku musejí mít nalepenou emisní samolepku, tzv. Umwelt-Pickerl.

Jde o ekologickou známku, která se používá v Rakousku, a jde o podobné řešení, které mají v Německu pro všechna osobní auta. Samolepka má různé barvy podle emisní třídy, kterou dané vozidlo splňuje. Dá se koupit nejen na rakouských stanicích technické kontroly, ale také on-line. Její cena začíná na 41,90 €. Pokud ji budete pořizovat on-line, budete k jejímu vyřízení potřebovat oskenovaný techničák. Samolepka vám pak přijde poštou. Plaketu si následně umístíte viditelně na vnitřní stranu čelního skla buď vpravo dolů nebo vpravo nahoru.

Když v Rakousku překročíte rychlost, můžete přijít o auto. Policie vám jej může zabavit

Plaketu Umwelt-Pickerl nemusíte mít v rámci celého Rakouska, ale jen v některých oblastech. Nízkoemisní zóny platí ve Vídni a okolí, Linzu, Dolním Rakousku, Horním Rakousku, Burgenlandu, Štýrsku a Tyrolsku. Pozor na to, že několik regionů má ještě navíc svá specifická pravidla, a zóny se týkají také některých silnic a dálnic. Pokud byste známku neměli, hrozí vám vysoká pokuta. Její horní hranice je až 2180 €.

Štítky: , , , , ,

56 názorů na “Chystáte se do Rakouska dodávkou? Budete potřebovat speciální plaketu, jinak vám hrozí pokuta”

  1. Tento článek informuje o povinnosti, která už platí minimálně 7let!!!!!
    Ekoplaketa do Rakouska pouze pro vozidla kategorie N1 a výš.
    Jestli máte dodávku (do 3,5t ) 9 místnou a má v TP zapsáno M1, tak nemusíte mít nic.

    Máte-li Octávii s přepážkou v TP zapsanou N1 ( kdysi odpočet DPH ), musíte mít ekoplaketu.
    Máte-li Octávii v TP zapsanou jako M1 nepotřebujete nic.

  2. Znovu po přečtení článku upozorňuji pana REDAKTORA,že si plete ekologickou a dálniční známku do Rakouska. Letošní dálniční na deset dnů stojí již zmíněných 9,90 € !!! Ta eko stojí cca 35 €,možná lehce nad. Nevěřím,že by tuto informaci dostal od ČESMAD BOHEMIA. Po objednání francouzské Vám během dvou až tří dnů dojde do emailu obrázek té,co Vám budou Francouzi posílat poštou. To aby jste mohli vyrazit,co nejdříve. Jak auto prolustrují,hned posílají email. Stačí mít sebou výtisk a nebo možnost toto ukázat v telefonu pro případnou kontrolu. Cena do Fr je aktuálně za 699 korun k objednání na : ekologickaznamka.cz (TOTO NENÍ REKLAMA !!!),kde je možno zakoupit i pro ostatní státy Německo a Rakousko.

  3. jedu za mesic pres Nemecko do Rakouska…s obyt.autem do 3500 kg…musim tu znamku taky mit?? Samozrejme dalnicni znamku mam…dik alena

    1. Nemusíte vše co je pro osobní dopravu je osvobozeno. Autubusy, obytné vozy atd.
      Prodávám je👍

    2. To je stará věc já ji mám už pět let nalepenou , stačí jet přes mezinárodní přechod do At mít velký techničák a známku dostanete na počkání.Kazdej stát vymyslí hnupiny. (u nás je přece Dekra)

  4. Prosím zveřejňujte ale informace přesně. Týká se to pouze dodávek, které jsou ve třídě N, ale řada dodávek je ve třídě M, a těch se to netýká!

    1. A co je na této větě nepřesného? „Týká se to všech nákladních vozidel, i těch kategorie N1, kam spadají některé dodávky, ale i osobní vozidla.“ Vždyť je tam napsáno, že se to týká nákladních aut. A také, že se to týká některých dodávek.

  5. Do p.či s celou EU a její „rádobyekologií“, už bylo té buzerace dost ! Na největší „škůdce“ životního prostředí jsou moc krátcí, tak jdou cestou „nejmenšího odporu“ a šikanují obyčejné lidi ! Je to fakt k zblití !

    1. Nechápu proč do rakouských emisních nálepek pletete EU…Ta nikdy nic podobného nenařídila .

    2. A hlavně že germánům nevadí,, že inženýři a doktoři z bratrské Afriky jim zasí..jí a počůr…vají ulice, parky, dělají odpad kde chtějí atd., ale na socky z východu musí být tvrdí.

  6. Paráda,opět byla objevena Amerika. Jak už tu někdo z kolegů zmínil,vozidla kategorie N ji musí mít už spoustu let. Kolem deseti a možná již k patnácti to bude platit. Doporučuji koupi zde:
    https://www.ekologickaznamka.cz/ (NENÍ REKLAMOU) . Je zapotřebí poslat scan velkého TP a zhruba za dva týdny ji máte. Cena je oproti německým o dost vyšší,bohužel. V Rakousku se kupuje na STK i na pobočkách rakouského autoklubu. Problém je ,že ji večer a v noci nekoupíte,tak raději z předstihem objednat u nás. Jinak německou kupuji na stk v D za 6 -7 €. Ještě pozor na Francii !!! I tam je v mnoha městech povinná a to i pro osobní vozidla.

  7. Emisní známku Rakouska, Německa, Francie a máš celé okno zablité. Proč nestačí tedy jen jedna v rámci zasrané EU?

    1. Ano,to samé říkám po celou dobu. Jsou to hold jisté peníze do státní pokladny každého státu zvlášť. Pokud by byla jedna společná,tak by Brusel plakal.

    2. Jiří Novotný

      Proč teda jedete do té z……..EU.Navíc je vidět,že nejste moc znalý a jen máte hloupé kydy.Do Rakouska si pořiďte elektronickou a v Německu žádnou. Stále zadarmo. Ve Francii nevím,ale velice bych se divil,že by to nešlo vyřídit také touto cestou. Ano takhle to u nás chodí,komentáře od fundovaných lidí.

      1. Nekomentoval bych inteligenci – v Německu je také povinnost mít ekologickou plaketu … a není elektronická.
        Rakousko také není elektronická – možná sis nepřečetl článek pořádně…nejedná se o dálniční známku.
        atd

    3. A pak přijet do ČR a dostat pokutu za bránění ve výhledu na čelním skle. Prostě vybírat prašulky do kasičky se musí.

  8. Německou Umweltvignette prodají na STK v D za podstatně menší peníz než v tuzemsku. V A to asi bude obdobně. Podobně ve F a asi i leckde jinde. K čemu tedy mám nálepku STK na RZ? Za chvíli nebude čelním oknem vidět pro samé nálepky.

    1. Tak tyhle všechny plakety značí emisní třídu,či emisní systém každého vozidla. Co barva,to jiná třída. A každý stát to má jinak. Takže opět divadlo a zvýšení rizika ,že něco,nebo někoho přehlédnu a bude to.

    1. Už to vidím jak to v pohodě zařizuji u dodávky z roku 2005 pro Německo, Francii a Španělsko …. jen naznačuji směr kam bych se rád vypravil po ose. To jako vážně mají všechny na STK?

      1. Určitě nemají, ty do Německa vám ručně vypíší u nás. Ty ostatní jsou na objednání. Dodání cca do dvou týdnů. To Španělsko bych asi neřešil,napočítám že pojedete do centra Madridu a Barcelony. Ve Francii je ta známka zapotřebí v hodně městech (cena +-700 czk a přijde vám domu přímo z Francie poštou). Na druhou stranu jsem nikdy neviděl,že by je někdo kontroloval. Nejdražší je ta do Rakouska. Redaktor s odvoláním na Česmad Bohemia uvádí cenu od 9,90€,což je LEŽ A DEZINFORMACE. Stojí +- 35 €. U nás za 990 czk na: ekologickaznamka.cz včetně poštovného. 9,90 € stojí letošní rakouská dálniční na deset dní !!!

        1. Znamka pro Francii stoji pár euro, včetně poštovného. cca 4.50. O pár euro dráž vyjde ta německá. Ten web ekologicka… je pekne predrazeny…

  9. Na Balkáně se takovému poplatku říká výpané, zde se to honosně nazývá „Plaketa“, to mně můžou být chlapci a děvčata z A u zádele, EU se zbláznila, na co mám zápis ECO třídy v osvědčení ? Budu lítat po STK místo dovolené. Hanba aby všechny ty zloděje fackovala…

    1. A máš to osvědčení nalepené na okně? Tyhle plakety vidí policajt i bez toho, aby auta zbytečně zastavovat.

      1. V dnešní době zamíří policajt v jakékoli vyspělejší zemi kameru na auto a ví podle registrační značky typ a stáří vozidla a tím pádem i emisní zátěž.
        Takže ych to chápal jako výpalné v banánových republikách, ale jinak je to buz3r4c3.

  10. v Rakousku jim už totálně zezelenaly mozky, ale elektřina z Dukovan a Temelína jim nesmrdí…!!!

  11. neznám přesné regule těch umweltpickerlů ale myslím že i německo má nízkoemisní zóny ale asi jen v centrech měst tak si dojděte i na obyč stk a většinou to tam taky dělají – jen to chce mít čerstvější auto aby to mělo nějaký dopad …

      1. Chápal bych to ve velkých městech, kde je dobrá možnost městské dopravy a jso záchytná parkoviště – jinak je to kocourkov.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru