2022-toyota-tundra-motor-v6-twinturbo

Chyba, kterou nelze opravit. Toyota bude muset vyměnit 100 tisíc motorů

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Motor1.com - Foto: Toyota - 29. 7. 2024


Ačkoliv vývoj nových aut zabere opravdu dlouho času, stejně jako předsériové testování, aby vše fungovalo tak, jak má, problémy se občas i tak vyskytnou. Automobilky pak vyhlašují svolávací akce. Jednu takovou teď musela vyhlásit i Toyota, která v rámci ní bude měnit motory na více než 100 tisících svých modelů.

Toyota má špatnou zprávu pro majitele vozů Toyota Tundra a Lexus LX, které byly vyrobeny mezi 2. listopadem 2021 do 13. únorem 2023, které pohání benzinový motor V6 twin-turbo o objemu 3,4 litru. První modely už svolala letos v květnu a dalších se to ještě týká. Problémem ale je, že jde o závadu, která se nedá opravit, takže se musí měnit celý motor. Zákazníky to nebude nic stát, budou se muset jen pár dní obejít bez svého auta.

A co je důvodem tak velké svolávací akce? Problémem jsou nečistoty v motoru, které se do něj dostaly vlivem špatného výrobního procesu. A jakékoliv nečistoty, které jsou v motoru, jsou špatné. Podle Toyoty mohou tyto nečistoty způsobit v krajním případě až selhání hlavních ložisek klikového hřídele. Pokud by k tomu došlo třeba při jízdě po dálnici, mohlo by to způsobit i vážnou nehodu.

2022-toyota-tundra

Svolávací akce se týká 102 092 vozidel a Toyota by je měla oslovit do konce července. Z nich 98 568 tvoří modely Tundra a 3 524 modely LX600. Ve svolávací dokumentaci je už uvedena informace o 824 záručních opravách motorů, které by mohly právě s touto svolávací akcí souviset.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

27 názorů na “Chyba, kterou nelze opravit. Toyota bude muset vyměnit 100 tisíc motorů”

  1. No nevím, shanim starší auto do práce a napadla mě toyota yaris ročník 2007.
    Ale v inzerátech velmi často píšou že na 100 tisících mají vymenenou spojku. A ta by měla vytrzet aspoň 200 tis. Tak nevím

    1. Mám Toyotu Aventis t 27 ročník 2012 nafta 2l a naprosto bez problémů. Jsem druhý majtel.
      1. Majtel měnil jen komprezor klimatizace za nějakej neoriginál) já měl víc smůly a měnil jsem řídící jednotku ruční brzdy (elektronická) zadní brzdič a opět kompresor klimatizace jinak bez závad… najeto 287’038 km.

  2. Toyota corolla 2013 1.6 valvematic. Po 11 letech a 110 tis km musím konstatovat, že bez závad.
    Trochu ale kecám, před rokem prasklo vlákno v žárovce předního světla.

    1. Holicuisnakormoranteko

      Vlákno v žárovce je ale problém vyměnit, je třeba vyměnit celou žárovku.
      Jinak jsem si myslel, že Toyota dává do předních světel minimálně halogenky, do parkovaček LEDky.
      Ale je to 2013 tak tam asi budou ještě žároFky 😉🤣

      1. Halogenka má vlákno stejně jako žárovka nehalogenová. Jenom uvnitř je halogen – plyn ze skupiny prvků periodické tabulky,

    2. Spojka je často o lidech. A místu používání pokud jakékoliv auto jezdí hodně město kolony křižovatky tak bude spojka brzo k.o. pokud dálnice vydrží několikrát víc.

  3. Chlapi. Já koupil v roce 2007 dvě nové Toyoty RAV 4 v nafte. Dal jsem za kus 1.100 000 kc a naprostá hrůza. U obou vozidel stejně zavady. Manuální převodovka a špatné synchrony, řízení, brzdy, hlučný motor a jiné. Každou chvilku v servisu. Já se bál s tím do Chorvatska ! Obě jsem prodal po leasingu s nájezdech za tři roky cca 40.000 km. Nyní kupuji jen staré káry a super.

    1. Alois Hamrla

      Já mám zase jinou zkušenost, RAV 4 jsem koupil v únoru 2010, taky nafta, měl jsem ji až do roku 2021 a neměl jsem s ní žádné problémy. Od té doby mám zase RAV 4 hybrid, taky bez problémů, ale dlouho jsem si zvykal ne ten zvuk. Spotřeba cca 6 l benzínu, u nafty to bylo cca 8l, takže tak.

  4. Mám Toyotu Carina II GLI v kombi s benzínovým 2.0 motorem. Auto je z roku 1997 vyrobené ještě v Anglii s maximální výbavou před nástupem Avensisu. Technická s drobnými výhradami na povrchovou korozi podvozku, emise bez nejmenších problémů. Nemá ještě proměnné časování ventilů, což při vyšších rychlostech trochu žere, ale v Německu na dálnici dala v klidu přes 200.
    Neměl jsem spolehlivější auto.

  5. nové vozy neznám, ale staré ročníky byly k nezaplacení. COROLLA 98 1.4 benzín najeto 415tis, COROLLA 03 1.6 VVTI najeto 210tis a stále jede. škoda jen, že STK má obecně problémy se starými auty a hledá až najde…

  6. Dobrý den. Grand Vitara šestiválec 3,2 litru. Nemohu si ji vynachválit. Problém vidim jedině co se týče servisu automatické převodovky. Téměř nikdo v ČR tohle dobře neumí. Poku někdo víte kde to opravdu umí, nejlépe od ČB po Plzeň dejte vědět.

  7. Suzuki Vitara. Maly problem s cudlikem na volantu, okamzite vyreseno vymenou volantu:]:] Jinak mechanicky perfektni. Mozna kuze na prednich sedackach starne trosicku hur. Nic hrozneho. Zadni sedacky perfektni. Japonci vi jak vyrobit auto, Nemci vi jak vyrobit fakturu na 100 000 Kc.

    1. Pokud máte Japonce, tak po cestě z autosalonu doporučuji udělat antikorozní nástřik podvozku. O ochraně podvozku německých aut si Japonci můžou nechat jen zdát

  8. Mám již 3 Toyotu po Corolle a Aurisu jsem si pořídil nový Yaris Crocs hybrid od počátku samé problémy začalo to kunou oprava trvala měsíc nebila hadička ve vyšších otáčkách hlučný motor to je prý normální navigace stále vše uvádí v milich
    O návodu k použití ani nemluvím 25 stránek o tom jak si sednout a připoutat se ale jak ovládat nebo nastavit určité funkce o tom není pomalu ani zmínka. Musím souhlasit s názorem Standy

    1. Takže jestli tomu dobře rozumím, tak kabel sežraný od kuny je chyba Toyoty. Nastavení jednotek by měli udělat v servise. To, že naše autorizované servisy stojí obecně za prd není chyba Toyoty. A hluk motoru je obecně subjektivní. Hybridy toto dělají. Na druhou stranu, někomu vadí chrochtáni dieslu v jakýchkoliv otáčkách.

  9. Toyota Prius hybrid,nájeto180 000 km.bez závad Toyota Yaris hybrid – 30 000 km.bez závad.Toyota CHr hybrid nájeto 70 000 km.bez závad.Jedine závady defekt.

    1. Prius 2006 najeto 300000. Koupeno z I. 220000 km. Měneno čerpadlo hybridniho systému (na to byla kdysi svolavacka). Pak už jen údržba, brzdy, tlumiče, pera, nový výfuk. Pořád jede

  10. Toyotu jsem dlouho vnímal jako výrobce nejkvalitnějších vozidel. Bohužel v roce 2020 se tento můj sen rozplynul. Úplně nová toyota, přestala táhnout, špatně startovala, a když mi v servisu 3x řekli, že tomu nic není, v podstatě mi naznačili že tomu nerozumím, nebo že si vymýšlím, šla z domu. od té doby už žádnou toyotu vyrobenou po roce 2016 nechci. Už není výrobce, který vyrábí kvalitní auta.

    1. No ono taky není Toyota jako Toyota. Třeba diesel motory dodávané (mimo jiné) od Stellantisu nejsou zrovna spolehlivé… Pořád je to největší a nejkvalitnější výrobce aut ale. Hlavně zážehové motory s atkinsonovým cyklem (často v hybridní verzích) jsou opravdu držáci. Neberte evropskou nabídku jako jejich celkovou, k tomu to má opravdu daleko.

    2. No svatá pravda, mám aurise 2016 nesáhlo se na to krom údržby, pak Yaris 2020 ale model 2019 a naštěstí taky v klidu. Ale opravdu co jsem viděl tak nevím proč ale jdou ve šlépějích koncernu co se kvality týče.. děs Jo u aurise pokud je v nádrži benzín déle jak měsíc, tak to blbě jede a pokud tam dám čerstvý tak jak kdyby to někdo nakopl, tento problém začal cca podzim 2022 , jedině pokud tam dám stabilizátor paliva tak je aji po měsíci vše ok…

      1. No jo , líh v benzínu je svinstvo. Ten vám dělá potíže. Zkuste benzín bez eko nesmyslů , budete spokojen. A ty Gréto, ty mi můžeš víš co.

    3. Tak jestli to bylo cokoliv HDI převlečeného z psa koncernu je to jasné to se sype ještě na kamionu;)))

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru