land_rover-defender-mission-dajbych- (5)

Land Rover Defender Mission je speciální edice off-roadu pro všechny, kteří milují pohyb v terénu. Plzeňský prodejce Autosalon Dajbych připravil Defender ve stejné verzi, kterou používá česká armáda.

Pro každou misi

Filozofie modelu je jednoduchá – postavit auto s takovým příslušenstvím a vybavením, které je důležité pro jízdu v terénu a zároveň praktické při běžném používání. V autě nejsou žádné zbytečnosti a žádné věci pouze na efekt, nýbrž je vše funkční. A navíc vypadá opravdu drsně… a originálně, díky jedné ze tří zajímavých barev polepu, z nichž lze vybírat.

Přečtěte si také:  Test Land Rover Defender 110 D240 (2020)

Made in Czechoslovakia

Samotný Land Rover Defender se vyrábí se v nejmodernější továrně ve slovenské Nitře, veškeré úpravy pak probíhají v čistě české společnosti Dajbych. Upravený Defender tak v sobě spojuje anglický duch a československou průmyslovou tradici do jednoho celku.

Land Rover Defender V8 se představuje. Přiváží i další speciální edice

Praktický teréňák

Výjimečné jsou na Defenderu jeho off-road schopnosti díky velkým nájezdovým úhlům (37,5° vpředu / 28° přechodový / 40° zadní), velké světlé výšce až 291 mm, brodivosti 90 cm či systému Terrain response včetně redukční převodovky a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu. Přitom jde na silnici o pohodlný a snadno ovladatelný moderní vůz.

Důležité jsou i další praktické parametry: maximální hmotnost taženého přívěsu až 3,5 tuny, maximální zatížení střechy (300 kg statické / 168 kg dynamické) a velký prostor pro posádku i náklad.

Přečtěte si také:  Temně černý, výkonný a prý i elegantní. Mansory představil svou verzi Bentley Flying Spur

Jako základ je použita verze s rozvorem 110, s označením D200 v základní výbavě s třílitrovým dieselovým šestiválcem o výkonu 200 koní, točivým momentem 500 Nm a automatickou převodovkou. Výbavu rozšiřují doplňkové prvky jako vyhřívaná sedadla, mlhovky, odnímatelné tažné zařízení a pakety Offroad, Cold Climate a Air Suspension Pack. Samozřejmostí je u Land Roveru terénní systém Terrain Response a palubní systém Pivi Pro.

K tomu přibyl expediční střešní nosič, výsuvný žebřík, tažná oka a postranní kufr. Pro off-roadové cesty jsou velmi důležité i další úpravy jako integrace navijáku do nárazníku, osazení terénních pneumatik či instalace zvýšeného sání. Že podobné auto hned tak nepotkáte, zaručí celopolep odolnou fólií v jedné z originálních barev Matte Black, NATO Green nebo Expedition Yellow.

Zákazníkům se líbí

„Potřebujeme ho,“ shrnul pocity s úsměvem manažer výrobce outdoor vybavení Hannah Jan Štika. Měl totiž možnost vyzkoušet novou edici jako první při focení před samotnou premiérou.

Přečtěte si také:  Mansory ukázal upravený Urus. Dostal spoustu karbonu, ale hlavně fialový interiér

„Proti našemu firemnímu Defenderu je možná nejdůležitějším rozdílem terénní obutí. Už tak skvělá průchodnost je ještě lepší, respektive ta jistota v terénu je úžasná. Střešní nosič a postranní kufr je pak přesně to, co využijeme, když jezdíme do hor. A přiznávám, že na víkendovém focení jsme si užívali, že kdekoliv jsme zastavili, nepřehlédnutelný Defender byl středem pozornosti,“ uzavírá Štika.

Přidat komentář