bmw_m4-manualni_prevodovka

Chcete BMW s manuálem? Kupte si ho hned, brzy už nebudou

Autor: Radim Plachý - Zdroj: BMW, Quattroruote - Foto: Pavel Srp - 15. 8. 2024


Existují tací, kteří na manuální řazení nedají dopustit. Ti nejčastěji tvrdí, že jen tak mají pocit, že řídí a jsou spojeni s autem. Na druhé straně jsou ti, kteří manuální řazení dávno opustili, a kvůli pohodě za volantem se k němu odmítají vrátit. A takových je čím dál víc, což dokazuje i počet aut, která se dnes nabízejí s manuálem. Tato auta budou navíc dál ubývat, protože zákazníci je prostě a jednoduše moc nechtějí. Od manuálního řazení postupně odchází i BMW a varuje, že pokud si ještě manuál chcete pořídit, s koupí byste neměli váhat.

Že nejde jen o prázdná slova, dokazuje i fakt, že je vyřkl přímo člen představenstva BMW Frank Weber. Stalo se tak v rozhovoru pro italský magazín Quattroruote. „Auta s manuálem mohou být zábavná, ale buďme k sobě upřímní. Objemy prodejů neustále klesají. A proto už nemá smysl je dále vyvíjet a nakonec ani nabízet. Pokud tedy chcete BMW s manuálem, musíte si ho koupit hned,“ řekl doslova v rozhovoru.

BMW k tomu směřovalo už dlouho, je to dokonce už pár let, kdy značka mluvila o stále se snižující poptávce po manuálním řazení. Ostatně, třeba v Anglii je manuál k dispozici jen v BMW M2. A nijak dobře se tam prý tato verze neprodává.

Chcete se za volantem bavit? Vybrali jsme 7 rychlých aut s manuálem s cenou kolem půl milionu

„Máme zákazníky, kteří ročně najedou i 30 tisíc kilometrů, a ti nechtějí řešit řazení,“ dodal Weber. A navíc zmínil, že více než 50 % zákazníků modelu M2 sáhlo po automatické převodovce. A jen 20 % zákazníků M3 a M4 dohromady po manuální. A BMW si umí spočítat, co se mu vyplatí. Manuál už patří do té druhé kategorie, takže za pár let budou i v „autech z Mnichova“ absolutní minulostí.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru