Začíná to připomínat nikdy nekončící noční můru koncernu Volkswagen. Ačkoliv v USA, kde se aféra poprvé provalila a kde také pro koncern měla ty největší a nejdražší dopady, se Volkswagen se všemi poškozenými finančně vyrovnal, jinde ve světě hon na emise pokračuje dále. A nejinak je tomu i v České republice, kde je na spadnutí hromadná žaloba českých uživatelů vozů tohoto německého koncernu.
Podle webu Seznam Zprávy dorazí v půlce září na soud hromadná žaloba čítající až dva tisíce motoristů, jejichž vůz je prý z výroby vybaven softwarem upravujícím emise. Žaloba se má konkrétně týkat automobilek Volkswagen a Škoda.
Celkem chtějí všichni žalující odškodnění ve výši až půl miliardy korun, k čemuž jim má pomoci společnost s trefným názvem DieselGate. Další klienty přestane kvůli blížící se promlčecí lhůtě přijímat 31. srpna.
Dle ČTK dojde k promlčení české verze aféry 18. září, kdy uplyne tříletá lhůta od vypuknutí skandálu. Po uzavření přihlášek bude společnost zpracovávat podklady pro podání žaloby těch poškozených, kteří se rozhodli k žalobě připojit na poslední chvíli. DieselGate slibuje poškozeným, že mohou přihlášením k žalobě získat minimální náhradu za jedno auto ve výši 125 tisíc korun. Výše požadovaného odškodného vychází z mimosoudní dohody uzavřené koncernem Volkswagen v USA, kde se tento koncern zavázal vyplatit poškozeným částku ve výši minimálně 5100 USD. Společnost DieselGate již z vlastních zdrojů zaplatila za žalující soudní poplatek 1,83 milionu korun.