Podle aktuální analýzy společnosti Carvago, největší evropské online platformy pro nákup a prodej automobilů, by sekundární automobilový trh v České republice dokázal absorbovat tisíce dalších vozů, než kolik jich momentálně nabízejí tuzemští prodejci. Největší poptávka je aktuálně po menších modelech značky Škoda, konkrétně po modelových variantách Fabia, Kamiq a Scala, které se vyznačují rychlým obratem a atraktivními prodejními cenami.
Dominance značky Škoda přetrvává i na trhu ojetin
Značka Škoda si i v segmentu ojetých vozů drží vedoucí postavení s tržním podílem 27,23 % (údaje za období leden až květen 2025). Následují značky Volkswagen (10,53 %) a Hyundai (5,94 %). Analytici Carvago však šli dále a pomocí tzv. indexu nedostatkovosti zhodnotili, které konkrétní modely jsou v ČR aktuálně nejvíce poptávané, ale zároveň nedostupné.
Index nedostatkovosti porovnává množství aktuálně nabízených vozidel s počtem prodaných kusů dané modelové varianty za posledních 90 dní. Do výpočtu jsou rovněž zahrnuty faktory jako vývoj cen, sezónní vlivy či průměrná doba od zveřejnění inzerátu do realizace prodeje.
Nejvíce nedostatkové modely ojetin v ČR (stav k 9. 6. 2025)
Pořadí | Model | Index nedostatkovosti |
---|---|---|
1. | Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW (2017) | 61,24 |
2. | Škoda Yeti 1.2 TSI 81 kW (2016) | 58,44 |
3. | Škoda Fabia 1.2 TSI 81 kW (2015) | 56,39 |
4. | Toyota Corolla 1.6 97 kW (2016) | 55,89 |
5. | Škoda Rapid 1.2 TSI 81 kW (2016) | 54,15 |
6. | Dacia Duster 1.6 SCe 84 kW (2018) | 54,09 |
7. | Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW (2019) | 52,20 |
8. | Škoda Kamiq 1.0 TSI 85 kW (2020) | 50,87 |
9. | Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 86 kW (2017) | 50,78 |
10. | Dacia Dokker 1.6 SCe 75 kW (2018) | 49,82 |
Nejvíce nedostatkové značky podle relativního deficitu (stav k 9. 6. 2025)
Pořadí | Značka | Relativní nedostatkovost |
---|---|---|
1. | Tesla | 27,7 % |
2. | Mazda | 26,4 % |
3. | Dacia | 22,5 % |
4. | Škoda | 19,6 % |
5. | Hyundai | 9,9 % |
6. | Renault | 8,9 % |
7. | SEAT | 8,1 % |
8. | Volkswagen | 3,8 % |
9. | Kia | 2,4 % |
Širší výběr díky evropské síti Carvago
Díky evropskému pokrytí nabízí Carvago násobně větší objem vozidel než lokální prodejci. Zákazníci mají k dispozici více než milion automobilů, včetně 46 tisíc vozů značky Škoda, 96 tisíc elektromobilů a 227 tisíc vozů s pohonem všech kol. Například model Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW byl k datu analýzy dostupný v počtu 763 kusů, což je o 389 více než na celém českém trhu.
Analýza ve spolupráci s Omnetic
Analýzu připravila společnost Carvago ve spolupráci s technologickou firmou Omnetic, která vyvíjí specializované softwarové nástroje pro prodejce vozidel. Obě firmy spadají pod investiční skupinu EAG Group. Jak uvádí Jakub Šulta, zakladatel Carvago a předseda představenstva EAG Group: „Když sledujeme, že počet vozů v nabídce klesá, jejich cena roste a zároveň se zkracuje doba prodeje, je to pro obchodníky jasný signál – tyto vozy se vyplatí zařadit do nabídky.“