Ceny veteránů a youngtimerů dlouhodobě stoupají, protože lidé si chtějí koupit auta ze svého mládí a zavzpomínat si, nebo chtějí stroj, ve kterém budou opravdu řídit, takový pocit totiž v moderních autech už moc nebývá. Ceny některých aut jsou ale hodně divoké, v ČR jsou to například „zadomotorové“ škodovky. Dali byste za Škodu Rapid z roku 1988 šest set tisíc korun?
Škodovky s motorem vzadu jsou v posledních letech na velkém cenovém vzestupu. Z „věcí“, které nikdo nechtěl a dávaly se sešrotovat, jsou dnes stroje za desítky, ale i stovky tisíc korun. Třeba jako tato Škoda Rapid z roku 1988, která má najeto jen 29 tisíc kilometrů a podle prodejce je v perfektním stavu.
Vínová Škoda Rapid má původní technický průkaz i původní SPZ malého formátu. Prodejce říká, že jde o pozůstalost, která byla celou dobu u prvního majitele. K autu je kompletní historie, návody, ale také třeba originální faktura, návod i dobový katalog náhradních dílů.
Karoserie i interiér jsou původní, bez poškození. Z pohledu techniky se dělala údržba, která zahrnovala výměnu všech ložisek na autě (vč. motoru, kol a převodovky), vyměněna byla také všechna gufera, těsnění, gumové trubky, lanovody, brzdové třmeny, brzdové hadice, brzdové kotouče i destičky, ale také bubny. Nové jsou prý i tlumiče, vodní chladič, světlomety i bezdušové pneumatiky. Ve výčtu oprav je ještě spousta dalších věcí. K autu jsou i další náhradní díly.
Jakkoliv auto vypadá podle fotek ve skvělém stavu (zvenku i uvnitř) a podle popisu je i v bezvadném technickém stavu, cena, kterou za něj prodejce požaduje, je velmi vysoká. Auto může být vaše za rovných 600 tisíc korun, což je víc, než kolik stojí nová Škoda Octavia. Její cena totiž aktuálně začíná na 570 tisících Kč.
Originílní? Jako co je originální? Kamei nápis? Stříbrná koncovka výfuku, nebo spoiler? Řadící páka? Nic ztoho dobově na autě nebylo,
Kdy si jsem v těchto vracích musel za komančů jezdit a dnes bych ho nechtěl ani zadarmo. L.Dudík
Nepovede se mu to prodat ani náhodou ,za tuhle cenu rozhodně ne .Je to sice Rapid ve výborném stavu ,ale i tady pořád platí že to je jen stará škodovka s motorem vzadu a poháněnými zadními koly .Musel by jít s cenou opravdu hodně dolů.
Ve skutečnosti tyto veterány nikdo nechce, takže cena je nesmysl.
Přehnané
Jen nechápu, proč bylo s nejezdem 29t. bylo téměř vše vyměněno ?????