test-ojetiny-2014-skoda-octavia-combi-rs-20-tdi-135-kw

Cebia má 195 milionů nových dat o haváriích a tachometrech k ojetým vozům ze zahraničí

Autor: Tisková zpráva - Zdroj: CEBIA - Foto: Lukáš Fabián - 24. 9. 2020


Už dávno neplatí, že koupit si ojetý vůz ze zahraničí znamená, že se musíte spoléhat na informace od prodejce. I ojeté auto, které nemá český původ, si lze prověřit v systému AUTOTRACER. Nyní do něj přibylo dalších 195 milionů dat k ojetým autům dovezeným právě ze zahraničí, a to zejména z Německa. Nová data se vztahují k najetým kilometrům a haváriím, a zahrnují také totální škody. Pokrývají tak informace k ověření dvou nejčastějších podvodů, které se na trhu prodávaných ojetin vyskytují – tj. stáčení tachometrů a zatajování havárií.

„Každé páté ojeté auto, které se v Česku prodává, má uvedený německý původ, proto jsou data z Německa pro české zákazníky, a potažmo kultivaci českého trhu, důležitá. Data k ojetým vozům ze zahraničí obsahuje AUTOTRACER už řadu let, nyní jsme však množství záznamů významně posílili. Jedná se přitom o záznamy od zahraničních pojišťoven, které sahají až 10 let zpětně, tedy zhruba do roku 2010. Počet informací o ojetých vozech dovezených ze zahraničí bude v systému AUTOTRACER dále přibývat s tím, jak se do něj budou každý měsíc dostávat nová aktuální data,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která tento systém pro prověření historie ojetých vozů provozuje.

Konkrétně systém AUTOTRACER nově zobrazuje 15 milionů záznamů o totálních škodách včetně fotodokumentace a stavech tachometrů ojetých vozů ze 13 evropských zemí, a dalších 180 milionů záznamů o stavech tachometrů a poškození ojetých vozidel ze 14 evropských zemí a USA. Kromě Německa pocházejí data také z Francie, Itálie, Španělska, zmíněných Spojených států Amerických, Polska a řady dalších zemí. „Máme téměř 200 milionů nových dat k haváriím. Je to obrovské číslo. Samozřejmě k velkému množství vozů máme informace o více haváriích, i tak je ale počet aut, která lze nově prověřit, ohromný,“ uvádí ředitel společnosti Cebia Martin Pajer s tím, že s ohledem na velké množství nových záznamů, ale i velké množství dat ze zahraničí, která již v systému AUTOTRACER byla, se AUTOTRACER vyvinul v evropský systém pro prověření historie ojetých vozů.

Jak lidé kupují ojetá auta? Průzkum v Česku ukázal zajímavé informace

Nová data ze zahraničí systém zobrazuje již od 7. září. „Do úterý, tedy zhruba za dva týdny, kdy jsou data k dispozici, jsme pomohli zákazníkům díky novým datům odhalit 269 totálních havárií v celkové hodnotě 68 milionů korun. K tomu jsme díky novým datům odhalili ještě dalších 2174 poškození za 163 milionů korun,“ upozorňuje Martin Pajer s tím, že u stejných aut měli k dispozici i velké množství dalších škod, ke kterým došlo na území Česka.

Zájem o prověřování historie ojetých vozů ze strany lidí kupujících ojeté vozidlo přitom dlouhodobě stoupá, a to i letos, kdy je trh ojetých vozů negativně poznamenán protikoronavirovými opatřeními. „I když se letos prodává méně aut, v prvních osmi měsících stoupl počet prověření meziročně o 22 %. Lidé nyní kupují o něco levnější vozy, než které kupovali loni, a chtějí mít jistotu, že vědí, jaké auto kupují, respektive že nekupují auto se stočeným tachometrem, zatajenou havárií či poškozením, omlazené či jinak defektní. Více lidí teď trápí finanční obavy a chtějí tak mít jistotu dobré koupě,“ říká Martin Pajer s tím, že prověřování aut roste dlouhodobě a věří, že důvodem je i dlouhodobá osvěta ze strany Cebia. Oproti roku 2018 stoupl letos počet prověření ojetých vozů v systému AUTOTRACER o 62 %. „Zájem lidí o prověřování historie aut je pro nás motorem pro neustálé vylepšování systému a získávání nových dat pro naše klienty,“ dodává Martin Pajer.

AUTOTRACER je největší databází informací o ojetých vozidlech ve střední Evropě. Obsahuje více než miliardu záznamů. Data do něj poskytují pojišťovny, značkové i neznačkové servisy, výrobci a importéři vozidel, policie, finanční instituce, inzertní portály a řada dalších subjektů. Na základě VIN vozidla v něm lze odhalit, zda nemá auto stočený tachometr, zda a jak bylo servisované, jestli nebylo havarované a pokud ano, jaká vznikla při havárii škoda, zda není evidované jako odcizené, jestli není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, jaký je skutečný rok jeho výroby a jak je vybavené, kdy bylo poprvé registrované či pro jakou zemi bylo vyrobeno a řadu dalších informací.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru