ford_pro-modelova_nabidka-transit-1

Budoucnost užitkových vozů podle Fordu: nové elektrické Transity a služby pro firmy jsme viděli na vlastní oči

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Ford - Foto: Ford, Pavel Srp - 6. 4. 2025


Ford je jedním z vůbec nejlepších prodejců dodávek na světě. Díky své bohaté nabídce dokáže uspokojit takřka kompletní potřeby, protože nabízí nejen menší dodávky, ale i střední nebo ty vůbec největší. A pro všechny z nich teď nabízí kompletní anebo jen částečnou elektrifikaci. Navíc přichází i s dalšími novinkami, které ocení zejména správci vozových parků nebo majitelé firem. A my jsme se na to byli v Barceloně podívat.

Co je nového?

Modernizace celé rodiny dodávek Ford Transit znamená, že elektrifikované verze celé modelové řady dodávek nabídnou pro každého něco. Díky dalším telematickým novinkám jsou také připraveny pomoci zákazníkům při transformaci jejich vozových parků, aby mohli využívat výhod nižších nákladů na vlastnictví, které zejména elektromobily nabízejí.

Když zákazník po elektrické nebo elektrifikované dodávce pokukuje, má u Fordu hned několik možností. V případě nejmenšího Transitu Courier má kromě spalovacích motorů na výběr čistě elektrický E-Transit Courier. U většího Transitu Connect je to potom plug-in hybrid. U středního Transitu Custom si může vybrat mezi čistě elektrickou nebo plug-in hybridní verzí. A konečně u velkého Fordu Transit je to opět čistě elektrická verze.

Rodina modelů Ford Transit navíc nabízí čistě elektrický pohon nejen u dodávek, ale i u podvozků s kabinou až po dvoutunové, jednotunové a kompaktní dodávky. A pokud by měli zákazníci nějaké speciální přání, mohou se také spolehnout na síť Ford Pro Special Vehicles a program Ford Pro Convertor – plně vybavenou a pověřenou společností Ford k přizpůsobení elektrifikovaných užitkových vozů Ford tak, aby mohly plnit i ty nejspeciálnější úlohy.

„Přechod na elektrické dodávky je pro podniky v celé Evropě zásadní změnou, která však nabízí obrovský potenciál pro zvýšení produktivity, maximalizaci provozuschopnosti a snížení provozních nákladů, ať už se jedná o živnostníka, nebo vozový park čítající tisíce vozidel,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro pro Evropu. „Naším úkolem jako lídra v oblasti užitkových vozidel v Evropě je být uceleným řešením v oblasti vozidel, softwaru a podpůrných služeb, které tento přechod usnadní a pomohou tvrdě pracujícím podnikům dosáhnout ještě většího výkonu. S naší elektrifikovanou modelovou řadou Transit a propojeným ekosystémem Ford Pro to našim zákazníkům přinášíme již nyní.“

Každý z modelů Ford E-Transit, E-Transit Custom, Transit Custom PHEV, E-Transit Courier a Transit Connect PHEV je připraven na připojení k sadě propojených služeb Ford Pro – včetně softwaru, nabíjení a servisních řešení, která pomáhají podnikům maximalizovat provozuschopnost a produktivitu (sada služeb Ford Pro bude v ČR dostupná později).

Ford Pro nově pro dodávky nabízí i data v reálném čase. Systému FORDLiive propojuje zákazníky a jejich vozidla s prodejci a servisními centry Ford Pro, aby mohli zaujmout proaktivnější a promyšlenější přístup k údržbě vozidel a zachytit případné vznikající problémy dříve, než se rozšíří. Podle odhadů může systém FORDLiive zkrátit dobu odstávek až o 60 %. Co to znamená v praxi? Dodávky, které musí jezdit, aby vydělávaly peníze, tak nebudou muset být odstaveny několik dní, ale v některých případech bude třeba při poruše stačit jen několik hodin. Například v sousedním Německu mají zákazníci možnost využít třeba i mobilní servisní techniky, kteří přijedou přímo za zákazníkem a opraví auto na místě.

V rámci tohoto online systému navíc zákazníci téměř v reálném čase (informace o autě se obnovuje každých 30 sekund) vidí, kde se konkrétní dodávka Ford nachází, jestli jede nebo je zaparkovaná, ale také to, v jakém stavu je – zda nehlásí například nějakou poruchu, případně nutnost nějakého servisního nákladu. Správce vozového parku nebo kdokoliv, kdo má do aplikace přístup, vidí také to, jaká je spotřeba auta i další údaje o jízdě, takže může své „úsporné“ řidiče ocenit, případně ty „neúsporné“ naopak pokárat, případně jim dát nějaké školení ekologické jízdy.

Ford_Pro-modelova_nabidka-Transit-2

A pokud ve fleetu nemáte jen dodávky Ford, nabízí takové řešení Ford i pro vozy ostatních značek, dodá vám k tomu konektor, který připojíte do OBD konektoru auta konkurenční značky a i to se vám objeví v aplikaci.

Problémem ale je, že v České republice zatím tyto služby dostupné nejsou a neví se, kdy budou. Ford na tom ovšem pracuje. Nabízí alespoň to, že údaje z auta umí vyčíst a poskytnout a přes API je dokáže exportovat do nějaké externí aplikace, kterou fleetový manažer nebo majitel firmy využívá.

A jaká je tedy nabídka?

Pojďme se na všechny dodávky od nejmenší po největší postupně podívat.

Tou nejmenší v nabídce je elektrický Ford E-Transit Courier. Ten sdílí stejnou podvozkovou platformu i pohonné ústrojí jako elektrický Ford Puma Gen-E. Nabízí tedy akumulátor s kapacitou 43 kWh a elektromotor s výkonem 100 kW/136 koní a točivým momentem 290 Nm. Ford udává dojezd kolem tří set kilometrů. Nabíjet se dá 11 kW při AC dobíjení, respektive 100kW v případě DC dobíjení.

Navíc tahle malá dodávka zvládne táhnout přívěs se 750 kg a má užitečné zatížení až 700 kg a má o čtvrtinu větší ložný prostor než předchozí generace Transitu Courier, naložit do něj můžete až 2,9 m³. Uveze i dvě europalety.

O něco větší Ford Transit Connect PHEV je plug-in hybrid. Kombinuje spalovací motor se 110 kW/150 koňmi a s 350 Nm s elektromotorem. Díky 19,7kWh akumulátoru nabídne čistě elektrický dojezd až 119 km. Ford jej nabízí ve dvou délkách a s novou karoserií FlexCab pro posádku nebo náklad. Můžete si vybrat, jestli budete mít dvě řady sedadel anebo tu druhou sklopíte do stropu a budete mít víc místa pro náklad.

Pro střední Ford Transit Custom je v nabídce jak plug-in hybridní, tak i plně elektrická varianta. Elektrická verze Ford E-Transit Custom nabízí na čistě elektrický pohon dojezd až 337 km, přičemž energii uchovává v akumulátoru s kapacitou 64 kWh. Vybrat si můžete mezi 100kW, 160kW nebo 210kW elektromotorem (točivý moment bude vždy 415 Nm). Oproti tomu Transit Custom PHEV zvládne ujet na čistě elektrický pohon až 56 km (akumulátor má kapacitu 11,8 kWh) a nabízí se s pohonným ústrojím s celkovým výkonem 232 koní, který doplňuje točivý moment 180 Nm ze spalovacího motoru a 320 Nm z elektromotoru.

Oba modely E-Transit Custom a Transit Custom PHEV jsou k dispozici v konfiguraci Van, Multi-cab a Double-cab-in-van. Do karoserie Van se dá naložit 5,8 až 6,8 m³, do MultiCab je to 3,8 až 4,7 m³ a do Double-cab-in-van pak 3,3 až 4,3 m³. Podle verze uvezou 967 až 1038 kg a utáhnou přívěs s hmotností od 2,0 do 2,3 tuny.

A pak je tady největší Ford E-Transit, tedy ta nejprodávanější dvoutunová elektrická dodávka v Evropě. Ta už elektrická byla, ale Ford přidal novou verzi s ještě větším akumulátorem s 89 kWh. Díky tomu se teď dojezd prodloužil až na homologovaných 394 km. V nabídce ovšem stále zůstává i původní 68kWh verze.

Tento nový Ford E-Transit s prodlouženým dojezdem je určen i na delší trasy nebo na pokrytí vyšších energetických potřeb (těžší náklad nebo přívěs, delší trasy po dálnici a podobně). Dodává se v provedeních s karoserií van a double-cab-in-van, v komplexních délkových a výškových konfiguracích jako běžné spalovací verze, ale i jako samostatný podvozek s kabinou.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru